کد خبر : 3268
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 16:22

ارزش قراردادهای شرکت عملیات اکتشاف ۶ برابر شد

ارزش قراردادهای شرکت عملیات اکتشاف ۶ برابر شد
مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت گفت: حدود ۳۶ میلیون دلار قرارداد امضا کرده‌ایم که همه آنها در حال اجرا و عملیاتی است، این حجم از پروژه در قیاس با پروژه‌های سال ۱۴۰۰ که حدود ۶ میلیون دلار بوده که رشدی قابل‌توجه داشته است.

به گزارش انرژی پرس، به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالمهدی مجتهدی پس از تشریح گزارش در نشست هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با اشاره به اینکه شرکت عملیات اکتشاف نفت زیرمجموعه شرکت اویک است، اظهار کرد: شرکت عملیات اکتشاف دارای دو یارد در اهواز و تعداد هشت دکل حفاری است که از این هشت دکل تا سال ۱۴۰۰ پنج دکل به‌صورت هم‌زمان فعال بوده و اکنون هر ۸ دکل عملیاتی و مشغول به کار است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار پروژه در حال انجام در شرکت فعال است که همه ظرفیت تجهیزاتی شرکت به‌کارگیری شده و این مهم جزء با همدلی و کار تیمی در مجموعه عملیات اکتشاف و حمایت‌های شرکت اویک میسر نمی‌شد.

 مجتهدی افزود: دو دکل در میدان نفتی منصورآباد برای شرکت پترو ایران، یک دکل در میدان نفتی بی‌بی‌حکیمه برای شرکت سی لند، دو دکل برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای چاه شادگان و آقاجاری که در مجموع حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با این شرکت امضا شده=، یک دکل در میدان نفتی چشمه خوش برای شرکت پسکو، دو دکل در میدان نفتی آزادگان که برای نخستین بار موفق به انجام پروژه EPD به ارزش ۴۶ میلیون دلار در این میدان نفتی شدیم و اسیدکاری ۳۰ حلقه چاه با شرکت پتروپارس به ارزش ۲۰ میلیون دلار از جمله پروژه‌های شرکت عملیات اکتشاف نفت است.

 مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ شرکت یا زیان‌ده بود و یا سودی نداشت، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ توانستیم بدهی به شرکت اویک را تسویه کنیم و با خدمات‌رسانی برای چاه‌های میدان نفتی رامشیر و منصوری با شرکت پژواک و با شرکت مپنا، بدهی‌های مرتبط تهاتر شد، در ضمن در سال پیش میزانی معین و قابل‌توجه سوددهی داشتیم که به‌عنوان سودآورترین شرکت گروه اویک ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت تعریف شد

مجتهدی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های سنواتی این شرکت که مربوط به ۱۵ سال گذشته است، گفت: موفق شدیم ۴۰ پروژه سنواتی را در سال پیش تسویه کرده و مفاصاحساب بگیریم و بقیه در حال اجراست، همچنین همه بندهای حسابرسی و تکالیف مجمع در سال پیش را انجام داده‌ایم که در مجمع امسال هیچ بند حسابرسی نداشته‌ایم.

 وی با اشاره به اینکه عمده کار شرکت عملیات اکتشاف نفت دکل‌داری، سرویس‌دهی و خدمات حفاری و بهره‌برداری است، افزود: قراردادهای ما تا پایان سال مشخص شده است و هم‌اکنون به فکر سال‌های آینده هستیم و اگر بتوانیم مطالبات را وصول کنیم، اورهال تجهیزات، دستگاه‌ها و توسعه و خرید ابزار به‌منظور درآمدزایی بیشتر در اولویت کارهای ما قرار دارد.

 مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت در پایان گفت: برای افزایش بهره‌وری و استانداردسازی فرآیندها و ایمن‌سازی کار موفق به دریافت گواهینامه‌های ایزو (ISO ۹۰۰۱, ISO ۱۴۰۰۱, ISO ۴۵۰۰۱) و دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی برای شرکت در مناقصات نیز از جمله اقدام‌های مهم این شرکت است.

منبع: شانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نامی شنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۵۶

اون کسی که باید ببخشه مامعلما هستیم نه تو وبعضی از همکاران حروم خورت تو صندوق ذخیره.دریافتی من با مدرک کارشناسی ارشد و۳۰سال سابقه ماهی ۱۶ میلیون هست اما تو که برای ما کار می کنی اضافه کارت باید بیش از ۱۶ باشه؟اون افرادی که برای تو این حقوق تصویب کردن بیجا کردن.اونها هم حتماحقوق واضافه کاراشون مثل توست و باید از صندوق ذخیره برکنارشو ن کرد.