کد خبر : 5549
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 13:26

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌گفت‌وگو با «انرژی پرس» مدعی شد:

۸۰ میلیارد دلار بودجه رفع ناترازی گاز درحال تامین است

۸۰ میلیارد دلار بودجه رفع ناترازی گاز درحال تامین است
عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: 80 میلیارد دلار بودجه مدنظر وزیر نفت به منظور رفع ناترازی بودجه در بودجه سالانه و همچنین برنامه هفتم توسعه دیده شده و در فرایند تامین قرار گرفته است.

به گزارش انرژی پرس، سال گذشته جواد اوجی، وزیر نفت در صحن علنی مجلس از نمایندگان درخواست کرد ۸۰ میلیارد دلار بودجه برای رفع ناترازی گاز اختصاص دهند که با مخالفت و واکنش تند محمدباقر قالیباف مواجه شد. اما  هم‌اکنون قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس مدعی است که مجلس درحال تامین بودجه درخواستی وزیر نفت است. ساعدی درباره‌ی بودجه ۸۰ میلیاردی رفع ناترازی گاز به «انرژی پرس» گفت: وزیر نفت، ناترازی گاز را شفاف با آمار دقیق به کمیسیون انرژی مجلس و دولت اعلام کرده است.

او ادامه داد: وزیر نفت ناترازی بودجه را به درستی ارزیابی کرده و این مشکل را صادقانه با کمیسیون انرژی مجلس و همچنین دولت درمیان گذاشته است. لذا مجلس صادقانه از جایگاه قانونی خودش برای حل این ناترازی با دولت صحبت‌های خاصی انجام داده و در حال رفع این مشکل است.

ساعدی همچنین در پاسخ به اینکه برنامه و راهکار مجلس برای حل ناترازی چیست؟ اظهار کرد: ما در مجلس رایزنی‌هایی با دولت داریم و کوشیده‌ایم منابع مورد نیاز رفع ناترازی را با همفکری دولت تامین کنیم. لذا می کوشیم ۸۰ میلیارد دلار مدنظر وزیر نفت یا حداقل رقم نزدیک به آن را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید:  تاثیرات تنش های خاورمیانه بر تقاضای جهانی سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه آیا تا کنون رقم قابل توجهی از این میزان به منظور کاهش ناترازی  تامین شده است؟ بیان کرد: همانطور که می دانید این مبلغ، رقم قابل توجهی است و میزانی نیست که بتوان آن را یک شبه تامین کرد. ضمن اینکه نمی خواهیم فقط آن را روی کاغذ تامین کنیم. لذا در تلاشیم به صورت عینی و واقعی با ظرافت و درایت و در نظر گرفتن همه زوایای بودجه در بودجه سالانه و برنامه توسعه مربوطه آن را بگنجانیم تا تداخل و خللی در تامین آن ایجاد نشود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس یازدهم همچنین خبر داد که این بودجه در برنامه توسعه هفتم و همچنین بودجه سالانه دیده شده و در فرایند تامین قرار دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.