با سلام و احترام
ضمن سپاس از ارسال یادداشت بالا ، موارد نقد بر این یادداشت به استحضار می رسد :
– هر چه سوخت سنگین تر باشد، میزان اکسیژن و هوای بیشتری جهت احتراق نیاز می باشد، به نحوی که برای سوزاندن گاز طبیعی خط لوله ایران که حدود ۸۵ % آن متان شامل می شود به حدود ۲ برابر حجمی اکسیژن ولی برای بنزین با فرض میانگین ۸ اتم کربن برای آن ، به حداقل ۱۲ برابر حجمی اکسیژن نیاز می باشد. یعنی بنزین جهت احتراق، حداقل ۶ برابر گاز طبیعی ، اکسیژن مصرف می کند. و با فرض بالا ،میزان دی اکسید کربن تولیدی بنزین نیز حدود ۸ برابر ، دی اکسید کربن تولیدی گاز طبیعی می باشد . بنابراین اعداد و ارقام یاداشت ارسالی) مقاله ( بنظر می رسد که اشتباه تایپی دارند.
-در یادداشت ارسالی، اشاره شده که برق بجای گاز طبیعی در منازل به مصرف برسد که آلودگی ندارد. برای تولید خود برق نیز می بایست گاز سوزاند و سپس از گازهای تولیدی برق تولید نمود . در صورتیکه راندمان تولید برق از سوزاندن گاز حدود ۳۰ تا ۳۵ % می باشد. درصورتیکه راندمان گرمایی احتراق گاز طبیعی چنانچه در منازل از پکیج بجای بخاری یا شومینه استفاده شود حداقل ۷۰% می باشد .
– CO2 عمدتا به عنوان بخشی از گازهای گلخانه ای مطرح می باشد درحالیکه عمده آلودگی هوای شهرها ، ناشی از ذرات معلق، هیدورکربنهای نسوخته و یا اکسیدهای نیتروز و… می باشد. با تقدیم احترام
–
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۱