کد خبر : 2525
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 12:04

کاهش ریسک افت قیمت نفت

کاهش ریسک افت قیمت نفت
گلدمن ساکس در یادداشت جدیدی اعلام کرد که برداشت بیش از حد انتظار از ذخایر نفت در اقتصادهای توسعه‌ یافته، می‌تواند ریسک کاهش قیمت نفت را محدود کند.

به گزارش انرژی پرس، این بانک وال استریت در یادداشت جدیدی اعلام کرد که ذخایر تجاری نفت در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در اوت، ۳۰ میلیون بشکه کمتر از پیش‌بینی قبلی تحلیلگران گلدمن ساکس بوده است.

به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، دلیل اصلی این عملکرد بهتر از حد انتظار، این است که بازار نفت روی کمبود قابل توجه عرضه، حساب می‌کند. برداشت بیش از حد انتظار از ذخایر نفت سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، عامل منفی که پیش از این وجود داشت و شامل بالاتر رفتن بیش از حد انتظار ذخایر بود را محدود کرده است.

دان استرویون، مدیر تحقیقات نفت گلدمن ساکس، ماه گذشته به شبکه سی ان بی سی گفت: این بانک انتظار دارد که قیمت نفت به دلیل تقاضای بالای و کاهش تولید منجر به کمبود شدید عرضه، بالاتر برود. گلدمن ساکس کمبود قابل توجه عرضه نفت در نیمه دوم امسال را پیش‌بینی می‌کند؛ به طوری که کمبود عرضه در سه ماهه سوم امسال با رسیدن تقاضا به بالاترین رکورد تاریخی، به حدود دو  میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

طبق گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) که ماه میلادی جاری منتشر شد، ذخایر جهانی نفت در ژوئن، ۱۷.۳ میلیون بشکه کاهش یافت که به دلیل کاهش ذخایر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بود.

بیشتر بخوانید:  نفت سنگین ایران گران شد

ذخایر نفت در ژوئیه، برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و ذخایر صنعتی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه کمتر از میانگین پنج ساله است. این آژانس خاطرنشان کرد که با ادامه کاهش عرضه توسط عربستان سعودی و روسیه تا پایان سپتامبر، توازن بازار در پاییز محدودتر خواهد شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد اگر ائتلاف اوپک پلاس سطح تولید و صادرات فعلی خود را حفظ کند، ذخایر نفت ممکن است ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم و ۱.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم کاهش پیدا کند و ریسک افزایش قیمت‌ها بالاتر برود.

قیمت نفت در اوایل معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا تحت تاثیر آمار اقتصادی مایوس کننده و انتظار سرمایه‌گذاران برای سخنرانی روز جمعه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۲۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.