کد خبر : 2125
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 17:49

کاهش۸۴۰ میلیون مترمکعبی حجم ذخیره آب سدهای کشور

کاهش۸۴۰ میلیون مترمکعبی حجم ذخیره آب سدهای کشور
حجم آب موجود در سدهای کشور که هفته گذشته ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بود، در هفته جاری با افت ۸۴۰ میلیون مترمکعبی رو به رو شده است که این نشان از مصرف بالای آب و بحران تازه در این حوزه دارد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر میزان تقاضای مصرفی آب به‌شدت افزایش یافته به‌گونه‌ای که در کلان‌شهر تهران به سه میلیارد و ۸۱۰ میلیون لیتر رسیده است و همزمان با این تقاضای روزافزون حجم آب موجود در سدهای کشور نیز کاهش‌یافته است.

در تازه‌ترین گزارش مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور به حجم آب موجود در سد ها درحالی‌ اشاره شده است که حجم کلی آب از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۴ مرداد به ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده بود این رقم در ۲۱ مرداد به رقم ۲۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب کاهش‌یافته است.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدها ۲۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد (هفته گذشته این عدد ۱۸ درصد بود) رشد را نشان می‌دهد.

همچنین درصد پرشدگی سدهای کشور که تا ۱۴ مرداد ۵۳ درصد بود در ۲۱ مرداد با کاهش یک‌درصدی به ۵۲ درصد رسید.

میزان آب ورودی به سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ مرداد به عدد ۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون مترمکعب رسیده که با رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب ورودی به سدها ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بود.

حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ مرداد ۳۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون مترمکعب بوده است که در سال آبی گذشته این میزان ۲۷ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب بود که رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب سدهای تأمین‌کننده آب شرب و کشاورزی در حالی با کاهش همراه شده که اخبار رسیده از شهرها و استان‌های کشور حاکی از افزایش میزان مصرف آب است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.