کد خبر : 9347
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 15:21

چشم امید قطر به رشد بازار ال‌ان‌جی هند

چشم امید قطر به رشد بازار ال‌ان‌جی هند
قطر برنامه های بزرگ LNG برای هند دارد و آن را به عنوان یک بازار بزرگ در حال رشد می بیند و واردات LNG در هند تا سال 2030 دو برابر می شود.

به گزارش انرژی پرس، قطر قرار است مذاکراتی در سطح بالا با چند شرکت بزرگ انرژی هند داشته باشد تا در مورد تامین گاز مایع گفتگو کند.
این گفتگوها بین مقامات قطری و شرکت Gail India و Indian Oil Corp در جریان رویداد هفته انرژی که امروز در گوا در غرب هند آغاز می شود، انجام خواهد شد.
همچنین در طول این رویداد، قطر انرژی قرارداد LNG را که قبلا با پترونت LNG بسته است و در سال ۲۰۲۸ منقضی می‌شود، تمدید خواهد کرد. طبق گزارش‌هایی که به نقل از منابع ناشناس ذکر شده، این شرکت از سال ۲۰۲۹، ۷.۵ میلیون تن گاز مایع از قطر انرژی دریافت خواهد کرد. این قرارداد بخشی از قرارداد است. تلاش‌های هند برای تنوع بخشیدن به انرژی که شامل افزایش سهم گاز طبیعی در ترکیب تا سال ۲۰۳۰ از ۶.۲ درصد در حال حاضر به ۱۵ درصد است.

برای امکان پذیر ساختن این افزایش، هند باید واردات گاز طبیعی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، یعنی LNG. این واردات در حال حاضر در حال افزایش است. از آغاز آخرین سال مالی هند، در آوریل ۲۰۲۳، واردات LNG تا دسامبر هر ماه در حال افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید:  ایران از سهم خود در میدان آرش نمی‌گذرد

به گفته وزارت نفت این کشور، در آخرین ماه با داده‌های واردات برای هند، ۱.۸ میلیون تن گاز طبیعی مایع وارد کرده است که ۱۲.۱ درصد نسبت به سال قبل از آن بهبود یافته است. در همین حال، کلاید راسل، رویترز، بر اساس داده‌های Kpler و LSEG، سابقاً Refinitiv، افزایش واردات دسامبر را در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۲ ۴۱ درصد اعلام کرد.
در واقع، هند پس از چین، ژاپن و کره جنوبی به چهارمین واردکننده بزرگ ال ان جی در آسیا تبدیل شده است و شروع خوبی برای سال داشته است: بر اساس داده های ذکر شده توسط راسل در ستون اخیر، LNG ژانویه هند. واردات به ۲.۲۶ میلیون تن رسید که بیشترین واردات کشور از اکتبر ۲۰۲۰ و افزایش ۹۸ درصدی نسبت به سال گذشته بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.