کد خبر : 1270
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 19:39

پتروشیمی امیرکبیر در مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۱ هر سهم ۱۰۴۰ تومان سود تقسیم کرد

پتروشیمی امیرکبیر در مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۱ هر سهم ۱۰۴۰ تومان سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه 1401 پتروشیمی امیرکبیر صبح امروز با حضور 98 درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش انرژی پرس، پتروشیمی امیرکبیر با نماد بورسی شکبیر امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۱ خود ۱۰۴۰ تومان سود تقسیم کرد.

در این مجمع صادقی مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با ارائه گزارش کامل ضمن دفاع از عملکرد خود در سال گذشته گفت: تولید پتروشیمی امیرکبیر طبق بودجه تعیین شده پیش رفته و ١٠٠درصد محقق شده است.

صادقی در ادامه با اشاره به مقدار افزایش ٩درصدی مقدار فروش و در ادامه مبلغ فروش شرکت  ١٨درصد رشد نسبت به سال قبل  داشته است.

مدیر عامل پتروشیمی امیر کبیر در مجمع افزود:

سود خالص شرکت با ۴٢٠٠ میلیارد تومان در سال ١۴٠١ رکورد جدیدی ثبت کرده , این در حالیست که ٣٠درصد ظرفیت فروش پلی اتیلن سنگین کشور توسط پتروشیمی امیرکبیر صورت می‌گیرد.

برنامه ها و اهداف پتروشیمی امیرکبیر در سال ۱۴۰۲ 

صدقی در ادامه در مورد برنامه‌های پیش روی پتروشیمی امیرکبیر در سال ١۴٠٢گفت: رشد درآمد عملیاتی از طریق دریافت خوراک پلاس مایع از پالایشگاه پارس جنوبی، توسعه میادین بالادستی جهت تامین خوراک پایدار، شناسایی و اجرای تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی به منظور استمرار و افزایش ظرفیت تولید، دریافت اتان مایع از عسلویه، احداث مخزن اتیلن با ظرفیت ٢٨هزار تن، افزایش ظرفیت ١۵درصد تولید واحد در دستور کار است.

بیشتر بخوانید:  پالایشگاه بندرعباس و تجهیز نیروی زنگان؛ تنها نمادهای نفتی صعودی در بورس امروز

صادقی با ابراز امیدواری برای انتقال از بازار پایه فرابورس به بازار دوم فرابورس که موجب کاهش ١٠درصد مالیات می‌شود را از اهداف برنامه های این شرکت در سال پیش رو یاد کرد.

صادقی با اشاره به توسعه بازارهای فروش این پتروشیمی گفت : تولید گرید CRP100 و افزایش بازارهای هدف با اولویت آفریقای شمالی و اروپای شرقی هم از اهداف مهم شرکت در سال جاری است.

مدیر عامل «شکبیر» در خصوص خوراک پتروشیمی امیرکبیر در مجمع توضیح داد: این موضوع بزرگ‌ترین چالش پیش روی شرکت بوده و هیئت مدیره در حال بررسی طرح‌های مختلف است و تفاهم‌نامه با مناطق جنوبی امضا شده و طی یک سال آینده مشکل تامین اتان رفع می‌شود تا در تولید شرکت مشکلی ایجاد نگردد.  امیرکبیر اتان را به صورت مستقیم از پتروشیمی بیدبلند دریافت می‌کند و کیفیت اتان دریافتی مشکلی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.