کد خبر : 1754
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 16:59

پایداری تولید در دمای ۷۰ درجه نیروگاه رامین

پایداری تولید در دمای ۷۰ درجه نیروگاه رامین
طی روزهای اخیر استان خوزستان به عنوان یکی از گرم‌ترین مناطق جهان، دمای بالای ۵۵ درجه سانتیگرادی را تجربه کرد و این در شرایطی است که دمای حدود 70 درجه سانتیگراد بر فضای نیروگاه حاکم است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات نیرو (پاون)، محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به گرمای بی سابقه در این منطقه و نگهداری هر ۶ واحد تولید برق این نیروگاه در مدار تولید اضافه کرد:تولید انرژی حیاتی برق در نیروگاه‌های حرارتی که بیش از ۹۵ درصد برق کشور را تولید می‌کنند با چالش‌های متعددی رو به روست و نیروگاه رامین اهواز نیز به عنوان بزرگترین نیروگاه بخاری ایران نقش مهمی در تولید و عرضه این انرژی حیاتی به شبکه برق کشور به ویژه استان خوزستان ایفا می‌کند.
حافظی با بیان اینکه استان خوزستان در مصرف انرژی برق به دلیل گرمای بیش از حد و استقرار صنایع بزرگ رتبه دوم را در کشور دارد، افزود: شبکه برق کشور برای اولین بار در تاریخ خود مصرف بالای ۷۲ هزار ساعت مگاواتی را تجربه کرد که این موضوع تولید پایدار و مستمر این انرژی را بیش از پیش حساس و حیاتی کرده است.
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز اظهار داشت : استقرار تجهیزات نیروگاهی که سیالات آب و بخار بالای ۵۴۰ درجه سانتیگرادی را منتقل و کنترل می‌کنند در کنار سازه‌هایی همچون بویلرها که دمای حدود ۱۳۰۰درجه سانتیگرادی را در محفظه خود تبادل می‌کنند محیطی با دمای حدود ۷۰ درجه سانتیگرادی را بر فضای نیروگاه حاکم کرده است.

بیشتر بخوانید:  برق ۹۹ مشترک اداری پرمصرف خوزستان قطع شد

وی تاکید کرد: کارکنان این مجموعه با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند خود و اقدامات فنی و عملیاتی مستمر، واحدهای تولید برق نیروگاه را همچنان در مدار تولید نگه داشته تا شبکه در تامین و توزیع برق به مشترکان دچار کمبود نشود.
حافظی ادامه داد:  هم اکنون هر ۶ واحد این نیروگاه با مجموع تولید لحظه‌ای حدود ۱۴۰۰ مگاوات ساعت در مدار تولید قرار دارند.
مدیرعامل نیروگاه رامین در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا داریم با صرفه‌جویی در مصرف این انرژی، تلاشگران صنعت برق را در تداوم تولید، انتقال و توزیع این انرژی یاری کرده تا شاهد استمرار خدمت‌رسانی صنعت برق به مشترکان باشیم.
گفتنی است نیروگاه رامین اهواز با قدمتی ۴۳ ساله و با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور محسوب می شود و نقش مهمی در تولید برق مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.