کد خبر : 3287
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 16:27

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا:

واردات LNG از روسیه را متوقف کنید

واردات LNG از روسیه را متوقف کنید
کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید واردات LNG از روسیه را به جای خرید بیشتر سوخت فوق سرد مسکو متوقف کند.

به گزارش انرژی پرس به نقل از اویل پرایس، برخلاف نفت روسیه، گاز روسیه در اروپا ممنوع یا تحت تحریم نیست. اما در حالی که عرضه گاز از روسیه به خط لوله کاهش یافته است، اروپا واردات LNG از جمله LNG از روسیه را افزایش داده است.

صادرات LNG روسیه به اتحادیه اروپا در سال جاری افزایش یافته است زیرا این اتحادیه اکنون به میزان قابل توجهی بیشتر از قبل از حمله به اوکراین LNG روسیه خریداری می کند.

کمپین غیردولتی Global Witness ماه گذشته اعلام کرد که واردات گاز طبیعی مایع اتحادیه اروپا از روسیه بین ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، قبل از حمله روسیه به اوکراین، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش گلوبال ویتنس، به طور کلی، اتحادیه اروپا ۵۲ درصد از صادرات LNG روسیه را بین ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ خریداری کرد، در مقایسه با ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۳۹ درصد در سال ۲۰۲۱ است.

در کنفرانس امنیت انرژی در ورشو، لهستان، کمیسر سیمسون روز پنجشنبه گفت: «ما می بینیم که روسیه در طول هفت ماه گذشته ۱۲.۴ میلیارد متر مکعب LNG به مقاصد اتحادیه اروپا صادر کرده است. صادرات LNG روسیه ممکن است امسال به اندازه سال گذشته یا حتی اندکی بیشتر باشد. ما نمی توانیم با آن خوشحال باشیم.»

بیشتر بخوانید:  ماجرای صادرات گاز ایران به پاکستان به کجا می‌رسد؟

سیمسون گفت: «ما می‌توانیم و باید صادرات LNG روسیه را کاهش دهیم تا آن را به طور کامل متوقف کنیم.» و دوباره از همه شرکت‌ها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا به سهم خود عمل کنند.

در مارس سال جاری، سیمسون قبلاً از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همه شرکت‌ها خواسته بود که قراردادهای جدید واردات LNG را با روسیه امضا نکنند.

وی در سخنان امروز خود گفت: «من از پارلمان اروپا و شورای اروپا می‌خواهم که در چارچوب بسته گازی، در مورد ماده‌ای قوی به توافق برسند که به کشورهای عضو اجازه می‌دهد تا زمانی که امنیت عرضه اجازه می‌دهد، دسترسی به روسیه را محدود کنند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.