کد خبر : 6960
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 13:56

حسین زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با «انرژی پرس» مطرح کرد:

واردات روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین در سال آینده/سالانه حدود یک و نیم میلیون خودرو وارد چرخه کشور می‌شود

واردات روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین در سال آینده/سالانه حدود یک و نیم میلیون خودرو وارد چرخه کشور می‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از آنجایی که روزانه بین ۱۱۷ تا ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم و میزان تولید روزانه بنزین ما بین ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون لیتر است، برای جبران این کسری ناچار به واردات بنزین هستیم. 

به گزارش انرژی پرس، حسین حسین زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با «انرژی پرس» با اشاره به میزان تولید روزانه بنزین در کشور گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین ما در کشور چیزی حدود ۱۱۷ تا ۱۲۵ میلیون لیتر است. برخی مواقع مثل روز قبل از تاسوعای حسینی این مصرف به ۱۴۴ و نیم میلیون لیتر در روز هم رسیده است. در حالی که توان تولید روزانه ما ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون لیتر است.
او ادامه داد:  بنابراین با توجه به میزان ذخیره بنزین روزانه خود، وقتی مصرف به این عدد می رسد باید  بنزین لازم را وارد کنیم.
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه به اینکه سالانه یک و نیم میلیون خودرو وارد چرخه کشور می‌شود و از طرفی هم با توجه به این افزایش تعداد خودرو، با افزایش مصرف بنزین مواجه خواهیم شد، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده روزانه بین ۵و نیم تا ۶ میلیون لیتر بنزین وارد کنیم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به میزان ناترازی در مصرف و واردات روزانه  بنزین، شنیده شده که برای رفع این ناترازی، به جای واردات کافی بنزین برای مصرف روزانه، نفتا با بنزین ترکیب می شود، این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: این مسئله را باید از دستگاه اجرایی سوال کنید و من اطلاعی در این باره ندارم. اما از مسئولان مربوطه در این‌باره پرسش خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:  مصرف ۱۱۵ لیتری بنزین در کشور به صورت روزانه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.