کد خبر : 563
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 10:57

هند، هیدروژن سبز اتحادیه اروپا و سنگاپور را تامین می‌کند

هند، هیدروژن سبز اتحادیه اروپا و سنگاپور را تامین می‌کند
 هند برای تامین سالانه 11 میلیون تن هیدروژن سبز اتحادیه اروپا و سنگاپور مذاکره کرده است و این کشورها در پروژه‌های انرژی پاک هند سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

انرژی پرس_آوا مافی، دهلی نو توافق‌های دوجانبه‌ای رو بررسی خواهد کرد که به کشورها اجازه می‌دهد از اعتبارات کربن مرتبط با تولید هیدروژن سبز که با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ساخته می‌ شود، استفاده کنند.

یکی از این مقامات به رویترز گفت که هند و اتحادیه اروپا توافقنامه‌های هیدروژن سبز را برای ۱۰ میلیون تن در سال بررسی کردن که بر اساس آن مشاغل در این بلوک می‌توانند در پروژه‌هایی در هند سرمایه‌گذاری و تقاضای اعتبار کربن کنند.

یکی دیگر از مقامات گفت که سنگاپور به دنبال دریافت ۵ میلیون متریک تن آمونیاک سبز در سال از طریق توافق نامه‌های دو جانبه مشابهه که معادل ۱ تا ۱.۵ میلیون متریک تن دیگر در سال هیدروژن سبز است .مقامات جزئیاتی در مورد طول یا سال شروع چنین قراردادهایی ارائه نکردند.

آمونیاک سبز ، به‌طور کلی شکل ترجیحی که در آن سوخت حمل می‌شود، یک مشتق هیدروژن سبز است.

وزارت انرژی‌های تجدیدپذیر هند ، سخنگوی دولت هند و یک افسر ارتباطات در دفتر اتحادیه اروپا در دهلی نو بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بیشتر بخوانید:  راه اندازی نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد

در نشست‌هایی که توسط دولت هند برگزار شد ، شرکت‌های انرژی تجدیدپذیر هندی از جمله گروه آوادا ، رنیو پاور (RENE . BO) و گروه ACME همچنین حضور داشتند.

وینیت میتال ، رئیس آوادا، گفت: «توافق‌های دو جانبه‌ای که با اتحادیه اروپا و سنگاپور مورد بحث قرار می‌گیرند، یک فرصت تجاری مهم برای تولیدکنندگان هندی هیدروژن سبز است .

شرکت‌های هندی مثل Reliance Industries (RELI.NS)، Indian Oil (IOC.NS) و Adani Enterprises (ADEL.NS) برنامه‌ های بزرگی برای هیدروژن سبز دارن .

کشورهای سراسر جهان به هیدروژن روی می‌آورند تا انتقال از سوخت‌های فسیلی را برای مقابله با گرمایش جهانی دور کنند.

هند سال گذشته از طریق تصویب یک طرح تشویقی ۱۷۴.۹ میلیارد روپیه (۲.۱۳ میلیارد دلار) و هدف برای تولید ۵ میلیون تن هیدروژن سبز تا سال ۲۰۳۰، به دنبال جاه طلبی‌ای خود برای تبدیل شدن به یک صادرکننده بزرگ هیدروژن سبز بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.