کد خبر : 3055
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 10:05

راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد

راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد
استاندار البرز با تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در شهرک های صنعتی، از احداث پنل خورشیدی با ظرفیت 5 مگاوات در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایسنا، مجتبی عبداللهی در صد و یکمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت استفاده بیشتر از انرژی های تجدید پذیر خاطرنشان کرد: یک نیروگاه تجدیدپذیر با استقرار پنل های خورشیدی به ظرفیت ۵ مگاوات در حوالی شهرک صنعتی کوثر اشتهارد در حال راه اندازی است که تولید آن به سمت شهرک هدایت می‌شود.

وی افزود: با حمایت از راه اندازی نیروگاه‌های سی اچ پی و پنل‌های خورشیدی، سرمایه گذاران را برای تولید برق به این سو سوق داده‌ایم و شهرک‌های صنعتی نیز برای تامین برق مورد نیاز خود باید از چنین امکاناتی بهره ببرند.

استاندار البرز گفت: در سطح کلان کشور نیز برنامه‌ریزی‌هایی جهت افزایش تولید برق با احداث نیروگاه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

عبداللهی ادامه داد: در حوزه برق نیز در سفر وزیر نیرو علاوه بر بهره برداری از اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در باغستان کرج، مصوبه ایجاد این پست در اشتهارد و کمالشهر نیز اخذ شد.

به زیرساخت‌های ضروری در حوزه تولید اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از نیازها با اتخاذ تدابیر ویژه در حال رسیدگی و چاره اندیشی است.

وی ادامه داد: در بخش گاز استان طی دو سال اخیر اقدامات بزرگی محقق شده که با تمامی اقدامات ۴۰ سال گذشته برابری می‌کند.

عبداللهی در پایان به ظرفیت‌های البرز در بخش خدمات و صادرات اشاره کرد و گفت: استان البرز دارای سیلوهای متعدد با ظرفیت های بزرگ است از این رو می توان گندم وارد کرد و با امکانات موجود به آرد تبدیل کرد و با تبدیل گندم به آرد، امکان صادرات آرد و محصولاتی همچون ماکارانی، کیک و… در استان افزایش می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.