کد خبر : 3447
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 14:39

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی:

ایران از سرمایه‌گذاری روس‌ها برای پتروشیمی‌سازی استقبال می‌کند+فیلم

ایران از سرمایه‌گذاری روس‌ها برای پتروشیمی‌سازی استقبال می‌کند+فیلم
شاهمیرزایی درخصوص احداث پترشیمی در ایران توسط روس‌ها گفت: سیاست ما این است که هرکسی بخواهد برای کشور سرمایه‌ ایجاد کند ما برایش فرش قرمز پهن می‌کنیم. در شرایط فعلی نشان دادیم که می‌توانیم با کمک هم، مشکلاتمان را رفع کنیم. ما هم محصول می‌گیریم و هم محصولاتمان را صادر می‌کنیم. فعالان صنعت شیمیایی روس هم، یک اتحادیه‌ی شیمیایی دارند و هر همکاری‌ای که لازم باشد با آ‌ن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، امروز در هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست، در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر سفیر عربستان، سفرای کشورهای اروپایی از نمایشگاه بازدید کردند. این بدان معنی‌ است که تحریم و ارعاب تحریم، امروز دیگر خریداری ندارد. با روحیه‌ای که امروز دیدم، به سمتی خواهیم رفت که همکاری‌های گذشته‌ی ما با سایر کشورها، در آینده، پایه‌های مستحکم‌تری خواهد داشت.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه گفتگو با کشورهای خارجی افق روشنی دارد اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تحت تأثیر بدخواهان قرار نخواهیم گرفت. کشورهای ایران و عربستان، پتانسیل‌های نفتی، گازی و پتروشیمی بالایی دارند و قدرت منطقه هستند. یاد گرفتیم کنار هم به شکل دوستانه قرار بگیریم و هم‌افزایی کنیم. بعضی از لایسنسورهای بزرگ صنعت پتروشیمی، امروز نه تنها مانع‌تراشی نمی‌کنند بلکه به یکدیگر کمک می‌کنند و نقاط قوت خودمان را به اشتراک بگذاریم.
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی بیان کرد: حوزه‌ی خلیج فارس، مهمترین منطقه‌ی پتروشیمی ایران است و صندوق بازنشستگی به عنوان سرمایه‌گذار بزرگ در صنعت پتروشیمی فعالیت بسیار خوبی را شروع کرده است. ۱۲ درصد هلدینگ خلیج فارس که در سال گذشته با قیمت بالایی عرضه و بالاتر از قیمت واقعی خریداری شد، در آینده در هلدینگ اهواز پیگیری خواهد شد تا به این واسطه کمک کنیم این صنعت توسط متخصصان اداره شود. بنابراین اهداف، ام پی سی و سایر سهامداران هلدینگ خلیج فارس هم‌نظر هستند که برنامه‌های بلند این هلدینگ به ثمر برسند.
معاون وزیر نفت درخصوص انتخاب هیئت مدیره‌ی هلدینگ خلیج فارس گفت: بعد از جلسه‌ی مجمع، مذاکره خواهد شد که تیم متخصص و آشنا که بتواند این ناوگان بزرگ صنعتی کشور را راهبری کند، برای هلدینگ در نظر گرفته خواهد شد چرا که سهامداران چشممان به این است که یک تیم عقلانی و تخصصی، هلدینگ خلیج فارس را راهبری کند و از تصمیمات خلق‌الساعه دوری کرده و تصمیمات بلند مدت بگیرد و آسیبی به این بخش مهم اقتصادی و صنعتی کشور وارد نشود.
وی درخصوص احداث پترشیمی در ایران توسط روس‌ها گفت: سیاست ما این است که هرکسی بخواهد برای کشور سرمایه‌ ایجاد کند ما برایش فرش قرمز پهن می‌کنیم. در شرایط فعلی نشان دادیم که می‌توانیم با کمک هم، مشکلاتمان را رفع کنیم. ما هم محصول می‌گیریم و هم محصولاتمان را صادر می‌کنیم. فعالان صنعت شیمیایی روس هم، یک اتحادیه‌ی شیمیایی دارند و هر همکاری‌ای که لازم باشد با آ‌ن‌ها خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:  ممنوعیت صادرات محموله‌های گازوئیل روسیه لغو شد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.