کد خبر : 1742
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 14:39

آخرین آمار از معاملات بورس انرژی:

معامله بیش از ۹۹/۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق

معامله بیش از ۹۹/۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق
از ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه جاری، بیش از 99/4 میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدید پذیر در بوس انرژی معامله شده است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در تیر ماه ۱۴۰۲ مقدار ۴۳/۸ میلیون کیلووات ساعت انرژی برای تحویل در مرداد ماه ۱۴۰۲ در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شد. به طور متوسط مقدار ظرفیت معامله شده در تابلوی برق سبز بورس انرژی معادل ۵۸هزارو ۸۴۴ کیلووات در هر ساعت در طول ماه بوده است که می توان گفت در مجموع بیش از ۹۹/۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدید پذیر در این تابلو معامله شده است.

۵۸۶۰۰ کیلووات از ظرفیت مورد معامله توسط مشترکان زیر مجموعه شرکت های برق منطقه‌ای و مابقی (۲۴۴ کیلووات) توسط مشترکان زیر مجموعه شرکت های توزیع نیروی برق خریداری شده است.
براین اساس در مردادماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مشترک در تابلوی معاملات برق سبز بورس انرژی مشارکت داشتند که از این میان ۸ مشترک، زیرمجموعه شرکت های برق منطقه ای و ۱۰ مشترک، زیرمجموعه شرکت های توزیع برق بودند.
ارزش معاملات برق سبز در مردادماه بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات ۳۳ هزارو ۵۶۴ ریال بر کیلووات ساعت ثبت شده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۳۰% و ۶۵% افزایش داشته است. جدول زیر آمار معاملات برق سبز برای تحویل در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:  عقب‌نشینی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته/ چوب حراج سهامدار عمده به سهام شپنا و شبندر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.