کد خبر : 11333
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402 - 12:02

مصرف ۹ برابری کولرهای گازی

مصرف ۹ برابری کولرهای گازی
کولر‌های گازی مصرف انرژی بالایی دارند و این دست کولر‌ها تقریبا بین ۵ تا ۹ برابر نسبت به کولر آبی مصرف انرژی دارند و به هیچ وجه بهره وری انرژی نخواهند داشت.
به گزارش انرژی پرس، مهندس سیدمهدی حسینی پور با اشاره به تبلیغات گسترده فروش کولر‌های گازی یا سیستم‌های سرمایشی تراکمی به ناکارآمدی این دستگاه‌ها در مناطق عادی کشور همانند یزد، تهران، اصفهان و… اشاره کرد و گفت: به دلیل رطوبت ۱۰ تا ۱۱ درصدی استان‌هایی مانند یزد پزشکان نیز استفاده از کولر‌های گاز را توصیه نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه کولر‌های گازی با توجه به عملکرد خود برای ایجاد سرما رطوبت هوا را کمتر خواهند کرد، افزود: کولر‌های گازی مصرف انرژی بالایی دارند و این دست کولر‌ها تقریبا بین ۵ تا ۹ برابر نسبت به کولر آبی مصرف انرژی دارند و به هیچ وجه بهره وری انرژی نخواهند داشت.
حسینی پور در ادامه اظهار داشت: کولر‌های گازی به دلیل اینکه عمدتا از مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شود از درجه بهره‌وری مناسب برخوردار نیستند و همین موضوع نیز عاملی برای افزایش مصرف برق این دستگاه‌هاست.
این کارشناس با بیان اینکه تولید کولر‌های آبی پربازده، اجباری شده است تشریح کرد: مبحث کولر‌های آبی بهینه به صورت نسخه آزمایشی با ۷ هزار عدد در استان یزد آغاز شد و البته باید برای هر استان مشخص شود که چه نوع سیستم سرمایشی مناسب خواهد بود و بهترین عملکرد را دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد
بیشتر بخوانید:  اضافه شدن ۷۷۹۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.