کد خبر : 2158
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 16:39

ظرفیت مولدهای مقیاس کوچک در وزارت نیرو ۲ برابر شد

ظرفیت مولدهای مقیاس کوچک در وزارت نیرو ۲ برابر شد
در راستای افزایش قابلیت تامین برق بی‌وقفه و تزریق به شبکه، ظرفیت مولدهای مقیاس کوچک مستقر در وزارت نیرو به 4 مگاوات رسید.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رزم آرا ذاکری‌فر مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه مولدهای مقیاس کوچک گازسوز در وزارت نیرو با افزایش ظرفیت ۲ برابری به ۴ مگاوات رسیده است، افزود: این اقدام در راستای تامین برق مصرفی ساختمان ستادی وزارت نیرو در ساعات اوج بار در تابستان انجام شده و طی هفته جاری در مدار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ایجاد ظرفیت تولید برق مطمئن در ساختمان ستادی وزارت نیرو، ضمن هماهنگی با امور کل پشتیبانی وزارت نیرو، فاز دوم این طرح، با ظرفیت ۲ مگاوات با قابلیت تامین آب‌گرم ساختمان وزارت نیرو آغاز شده است که مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در خصوص فاز اول این پروژه گفت: طی فاز اول، سال گذشته اقدام به نصب و راه‌اندازی مولد ۲ مگاواتی سیار با بهره‌گیری از تخصص مهندسان صنعت برق کشور شد.
ذاکری‌فر در خصوص مفاد حاصل از این اجرای این طرح خاطرنشان کرد: ایجاد توان تولید جزیره‌ای جهت استفاده در مواقع بروز بحران احتمالی، بهبود شاخص‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در این بخش، سنکرون شدن مولد اضطراری ساختمان وزارت نیرو با برق شبکه فشار ضعیف جهت افزایش قابلیت تامین برق بی‌وقفه و تزریق به شبکه در مواقع نیاز مانند ساعات اوج بار، از مهمترین نتایج حاصل از نصب و راه‌اندازی این مولد است.
وی با تاکید بر راندمان ۹۰‌ درصدی در بهره‌گیری از دمای خروجی اگزوز برای تامین انرژی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ساختمان ستادی وزارت نیرو گفت: نصب این پروژه به همت متخصصان داخلی طی ۱۰ روز و با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ میلیارد تومان، با همکاری بخش خصوصی به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید:  ظرفیت کشور در مدیریت مصرف برق بالا است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.