کد خبر : 391
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 14:52

مدیرعامل پتروشیمی سبلان:

مرگ تدریجی هلدینگ پتروفرهنگ با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها

مرگ تدریجی هلدینگ پتروفرهنگ با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها
رضا کریمی گفت: دولت در افزایش نرخ خوراک،پتروشیمی‌های نوپا را ندیده است، اگر این اتفاق رخ دهد  شاهد مرگ تدریجی هلدینگ پتروفرهنگ خواهیم بود چراکه درصد بالایی از محصولاتش متانول است.

به گزارش انرژی پرس، رضا کریمی درباره‌ی پیامدهای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: هلدینگ پتروفرهنگ متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است که بخشی از حقوق معلم‌ها به آن واریز می‌شود. سهم فرهنگیان در متانول کشور ۶.۶ میلیون تن است. چندین شرکت پتروفرهنگ متانول‌ساز هستند. آینده هلدینگ مشخص است با قیمت‌هایی که برای خوراک مصوب کرده‌اند یک نوع مرگ تدریجی برای این هلدینگ رخ می‌دهد چراکه با این قیمت‌ها ادامه فعالیت ممکن نیست. شرکت سبلان با تحریم‌هایی که شده و دیگر مشکلات نتوانسته با ظرفیت اسمی خود تولید کند و این باعث ضرر شرکت شده است.

او گفت:

شرکت سبلان  با ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرده و قرار شده از زمان بهره‌برداری اقساطش را پرداخت کند. مسئله مهم ما  پرداخت اقساط وام است که از زمان شروع تولید بازپرداخت آن آغاز می‌شود.  باتوجه به شرایط موجود چگونه اقساط را پرداخت کنیم.

تکلیف پروژه‌هایی همانند دنا و سیراف چه می‌شود، قرار بود با سود تولید سبلان این پروژه‌ها تکمیل شدند.
مدیرعامل پتروشیمی سبلان در پایان گفت: در بررسی‌هایی که انجام داده‌، صورت‌های مالی شرکت‌هایی که ۱۵ سال در بورس هستند را چک کردند و شرکت‌هایی همانند سبلان و کیمیای پارس خاورمیانه و طرح‌هایی همانند سیراف و دنا را ندیده‌اند. دولت به داد این شرکت‌ها باید برسد.صورت‌های مالی شرکت‌ها نشان‌دهنده وضعیت موجود است، با نگاهی به آنها وضعیت شرکت‌ها و مشکلات آنها پی خواهند برد.

بیشتر بخوانید:  تهدید صریح شرکت‌ های پتروشیمی علیه رئیسی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.