کد خبر : 3359
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 15:02

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر:

مدیریت ساختمان‌های اداری با هوش مصنوعی/ در مصرف برق ادارات بیش از ۸۰۰ مگاوات صرفه جویی شد

مدیریت ساختمان‌های اداری با هوش مصنوعی/ در مصرف برق ادارات بیش از ۸۰۰ مگاوات صرفه جویی شد
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر ضمن اشاره به صرفه جویی 800 مگاواتی با مدیریت مصرف برق در ادارات، از لزوم استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت بارهای اداری خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایسنا، حامد احمدی مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر ضمن ارزیابی مثبت نتایج و بازخوردهای اجرای طرح مدیریت مصرف در ادارات در تابستان امسال، اضافه کرد: در تلاش هستیم مدیریت بارهای اداری و ساختمان‌های اداری را هوشمند کرده و به هوش مصنوعی واگذار کنیم؛ بر این اساس سیستم‌ها به صورت هوشمند با دانش قبلی، شناخت از فرآیند سیستم‌ها و شناخت مدل کاری ادارت مختلف امکان اعمال تصمیمات درست را خواهند داشت.

احمدی با بیان اینکه هدف‌گذاری‌ در راستای حوزه کنترل پذیری بارها در ساختمان‌های اداری برای مدیریت مصرف برق در پیک تابستان سال آینده انجام گرفته است، افزود: در همین راستا در تلاش هستیم مدیریت بارهای اداری و ساختمان‌های اداری را هوشمند کرده و به هوش مصنوعی واگذار کنیم؛ بر این اساس سیستم‌ها به صورت هوشمند با دانش قبلی، شناخت از فرآیند سیستم‌ها و شناخت مدل کاری ادارت مختلف امکان اعمال تصمیمات درست را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال ساختمان‌هایی برای اجرای طرح مدیریت مصرف شناسایی شدند، اما مشاهده شد در برخی موارد این ساختمان‌ها دیتا سنتر هستند یا محدودیت‌های دیگری در این زمینه وجود داشت؛ چنانچه این موضوع به نرم‌افزار سپرده و به صورت هوشمند مدیریت شود بسیاری از محدودیت‌ها و چالش‌های این مسیر رفع می‌شود.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر با بیان اینکه در زمان پیک‌بار بیش از ۸۰۰ مگاوات به واسطه اجرای برنامه مدیریت مصرف برق در ادارت صرفه‌جویی انرژی صورت گرفت، افزود: این عدد در زمان اوج بار مصرف بسیار قابل توجه است و در سرمایه‌گذاری بخش تولید تاثیر قابل توجهی دارد و در این زمینه شرکت توزیع استان کرمانشاه و اصفهان و نیز شرکت‌های توزیع شهری از جمله شیراز، مشهد، تهران بزرگ، شهرستان اصفهان و تبریز عملکرد بسیار خوبی داشتند.

احمدی تصریح کرد: شرکت‌های توزیع جنوب کشور از جمله استان‌های خوزستان، هرمزگان، جنوب کرمان در این باره به جهت بالا بودن حجم بار اداری تاثیرگذاری بیشتری را نسبت به اجرای برنامه مدیریت مصرف در ادارات داشتند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه سازمان‌ها، موسسات و اداراتی که در مدیریت مصرف برق در تابستان امسال همکاری بسیار خوبی را برقرار کردند، افزود: بسیاری از موسسات آموزشی برنامه‌های خود را تغییر دادند و بسیاری از وزارتخانه‌ها در ستادهای مرکزی و شهرستان‌ها، بانک‌ها و غیره همکاری ویژه‌ای داشتند و امید است در سال آینده نیز بتوانیم در این زمینه موفق‌تر عمل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.