کد خبر : 2084
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 16:45

وزیر نیرو:

لزوم استفاده از پساب بهداشتی در فضاهای سبز/ از تابلوی سبز بورس استقبال خوبی شد

لزوم استفاده از پساب بهداشتی در فضاهای سبز/ از تابلوی سبز بورس استقبال خوبی شد
وزیر نیرو ضمن اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی انرژی های تجدیدپذیر، بر استفاده شهرداری ها از پساب بهداشتی در فضای سبز شهری تاکید کرد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه اجلاس مشترک با اعضای شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم همکاری شهرداری در کاهش برداشت از منابع آبی کشور افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما در فرآیند مدیریت و صیانت از منابع آبی، مسئله برداشت‌های غیرمجاز است که باعث ایجاد تنش در نقاط مختلف کشور می‌شود و باید شهرداری‌ها در این رابطه با حساسیت بیشتری مسائل را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: برای توسعه فضای سبز و رفع نیاز‌های آبی شهرداری‌ها، استفاده از پساب بهداشتی و آب‌های غیرمتعارف راهکار مناسبی در جهت مدیریت مصرف آب است که وزارت نیرو در این حوزه آمادگی دارد با شهرداری‌ها در حوزه راه‌اندازی تصفیه خانه و تولید پساب بهداشتی همکاری کند.
وی در خصوص توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در ارتباط با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر موضوع اقتصادی کردن این انرژی‌ها است که دولت سیزدهم با افتتاح و ایجاد تابلو برق سبز در بورس انرژی این سیاست را در دستور کار قرار داده است.
محرابیان با ابراز رضایت از عملکرد تابلوی سبز بورس در روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس شاهد ثبت تقاضا‌های زیادی از سوی فعالان بخش خصوصی برای خرید انرژی برق تجدیدپذیر از این محل هستیم که می‌تواند آینده خوبی را در این حوزه پیش روی کشور قرار دهد.
محرابیان افزود: در برنامه هفتم توسعه ایجاد ظرفیت تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تا ۷ هزار مگاوات مورد تاکید قرار گرفته است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت ایجاد شده و نیز متقاضیانی که در این حوزه وجود دارد، این ماموریت مهم را محقق کنیم.
وزیر نیرو در پایان با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف ادامه داد: در بسیاری از شهر‌های کشور شاهد هستیم از آب تصفیه شده که برای تامین آن هزینه زیادی صرف می‌شود برای آبیاری باغات و فضا‌های سبز استفاده می‌شود که باید با کمک اعضای شورای عالی استان‌ها جلوی این اقدامات را بگیریم.
بیشتر بخوانید:  پیشتازی نماد «شیران» پس از تصویب افزایش سرمایه/ تغییر روند سهام «فارس» با مداخله حقوقی‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.