کد خبر : 10755
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 14:18

عربستان سعودی احتمالاً قیمت نفت را در آسیا بدون تغییر نگه می‌دارد

عربستان سعودی احتمالاً قیمت نفت را در آسیا بدون تغییر نگه می‌دارد
نظرسنجی رویترز از پالایشگاه‌ها در روز جمعه نشان داد که انتظار می‌رود عربستان سعودی طی چند روز آینده تغییرات کمی را در قیمت نفت خام خود که به آسیا می‌رود در ماه آوریل، در بحبوحه افزایش شاخص‌های نفت خاورمیانه اعلام کند.

به گزارش انرژی پرس، آرامکو عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، قرار است قیمت نفت عرب سبک خود برای آسیا را در ماه آینده بدون تغییر نگه دارد یا آن را تا ۰.۲۰ دلار در هر بشکه نسبت به میانگین عمان/دبی افزایش دهد. بر اساس بررسی شش منبع پالایشی، صادرات نفت خام شرق به آسیا قیمت گذاری شده است.
عربستان سعودی معمولاً قیمت‌های فروش رسمی (OSP) خود را برای ماه بعد در حدود پنجم هر ماه اعلام می‌کند و در مورد قیمت آن اظهار نظر نمی‌کند.
در این ماه، سعودی‌ها می‌توانند قیمت نفت خام خود را برای آوریل پس از تصمیم اوپک پلاس در مورد کاهش تولید فعلی اعلام کنند، تصمیمی که در اوایل ماه مارس انتظار می‌رود. بازار انتظار دارد کاهش های فعلی به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ بازگردد.

ماه گذشته، عربستان سعودی به طور غیرمنتظره ای قیمت نفت عرب را در ماه مارس برای آسیا بدون تغییر نسبت به قیمت فوریه در ۱.۵۰ دلار در هر بشکه بیش از میانگین عمان/دبی نگه داشت. حق بیمه فعلی Arab Light نسبت به معیار خاورمیانه کمترین میزان در بیش از دو سال گذشته است.

بیشتر بخوانید:  مخالفت نمایندگان مجلس با دولتی شدن صندوق بازنشستگی نفت

اکنون انتظار می‌رود آرامکو به این سیاست پایبند باشد، زیرا ساختار بازار دبی تقویت شده است، در حالی که سعودی‌ها می‌خواهند بشکه‌های بیشتری را به آسیا وارد کنند و در بحبوحه اختلال در حمل و نقل نفت در دریای سرخ برای بشکه‌هایی که به اروپا و مدیترانه می‌روند، هستند.
یکی از منابع پالایشی گفت: «ساختار بازار و شکاف‌های محصول در مقایسه با ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است، و من فکر می‌کنم اکنون با توجه به عدم قطعیت حمل‌ونقل در دریای سرخ… احتمالاً آنها بخواهند بشکه‌ها را به آسیا برسانند».

بر اساس این نظرسنجی، انتظار می‌رود که عربستان سعودی قیمت سایر گریدهای نفت خام را نیز به آسیا تغییر دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.