کد خبر : 7426
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 16:49

ظرفیت روزانه تولید نفت از میدان شادگان ۲۵ هزار بشکه افزایش یافت

ظرفیت روزانه تولید نفت از میدان شادگان ۲۵ هزار بشکه افزایش یافت
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد: با احداث و استقرار یک دستگاه تفکیک گر 70 تنی در میدان شادگان، ظرفیت تولید نفت خام از این میدان، 25 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

به گزارش انرژی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، قباد ناصری با اشاره به اینکه افزایش تولید از میدان شادگان همواره از اهداف عمده سازمان بوده است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اثربخش برای افزایش ظرفیت تولید از میدان خاصی همچون شادگان که دارای عمق، فشار و دمای منحصر به فرد است، استفاده از تفکیک گر (separator) است که  ساخت آن به سازندگان توانمند داخلی و نصب و راه اندازی آن به شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون سپرده شد.

رئیس نگهداری و تعمیرات  شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، نصب و راه اندازی تفکیک گر و اتصالات آن را یک پروژه موثر بر تولید پایدار ارزیابی کرد و گفت: ۲ فاز عملیات احداث فونداسیون، استقرار تفکیک گر و اجرای اتصالات توسط کارشناسان نگهداری و تعمیرات به انجام رسید.

بیشتر بخوانید:  شرکت ملی نفت ایران باید درآمدهای نفتی را به حساب بانک مرکزی واریز کند

منوچهر حیدری نیا به  تشریح این پروژه ۶۵ روزه  پرداخت و یادآور شد: در فاز نخست پس از زیرسازی، احداث فونداسیون مطابق نقشه های استاندارد  تدوین شده با ۷۰ مترمکعب بتن عیار  ۴۰۰  و افزودنی  های مجاز (ژل میکرو سلیس و ابر روان کننده ها)  به همراه تست و  اعتبار سنجی به انجام رسید؛ ۹ تن میلگرد نیز جهت افزایش  استحکام و تحمل (۷۰ تن وزن تفکیک گر و حدود ۲۰ تن وزن سیال)  در فونداسیون اجرا شد و تفکیک گر با رعایت نکات ایمنی استقرار یافت.

وی نصب  اتصالات و سیستم PLC را  به عنوان فاز دوم “درحال اجرا” توصیف و خاطرنشان کرد که این تفکیک گر در آینده نزدیک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.