کد خبر : 5243
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 9:35

رئیس کارگروه متانول ایران در همایش تجاری ایران و چین:

طرح‌های MTP کلید نجات صنعت متانول و تامین خوراک طرح‌های PP است

طرح‌های MTP کلید نجات صنعت متانول و تامین خوراک طرح‌های PP است
همایش تجاری ایران و چین با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای صمت و اقتصاد و برخی مسئولانی چینی برگزار شد.

به گزارش انرژی پرس، متین دیداری، رئیس کارگروه متانول ایران در همایش تجاری ایران و چین با ارائه فرصت‌ها و چالش‌های صنعت متانول در دنیا گفت: در دنیا تنها کشتی‌‌های چینی از متانول به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند، اگر مابقی کشورها به سمت استفاده از متانول به‌عنوان سوخت کشتی یا خودرو حرکت کنند، از یک سو شاهد کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیستی خواهیم بود و از سوی دیگر مشکل متانول‌سازان نیز حل خواهد شد.

او ادامه داد: درحال حاضر پتروشیمی‌های که محصول پلی‌پروپیلن تولید می‌کنند با ۷۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند؛ با تکمیل زنجیره ارزش متانول در قالب طرح‌های MTP می‌توانیم مشکلات خوراک را حل کنیم. با تولید پروپیلن از متانول، طرح‌های PP در آیند نیز مشکلی نخواهند داشت‌.

بیشتر بخوانید:  چگونه می‌توان ۵۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی کرد؟

رئیس کارگروه متانول ایران عنوان کرد: تکمیل زنجیره ارزش ضرورت امروز متانول‌‌سازان ایرانی است. حرکت به سمت طرح‌های MTP یکی از اولویت‌هاست. این طرح‌ها سودآور و ارزش افزوده بالایی دارند به همین دلیل  از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری درداین بخش دعوت می‌کنم. ظرفیت سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ یورویی در بخش تکمیل زنجیره ارزش متانولی‌ها وجود دارد.

در پایان این همایش محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ضمن تشکر از حضور شرکت‌های پتروشیمی ایرانی، نکاتی درباره‌ی تجارت ایران و چین ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.