کد خبر : 4990
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 12:02

صورت مالی هزار شرکت دولتی منتشر شد؛

پتروشیمی، سودآورترین صنعت دولت رئیسی

پتروشیمی، سودآورترین صنعت دولت رئیسی
وزیر اقتصاد از تحقق وعده انتشار صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی با افزایش ۳ برابری نسبت به اولین بار و وعده افزایش دو برابری تا پایان سال داد.

به گزارش انرژی پرس، احسان خاندوزی با انتشار مطلبی با عنوان “گام دیگر برای نظارت ۸۵ میلیونی” در توییتر، اعلام کرد: طبق وعده همه شرکت‌ های دولتی شفاف می‌شود. با افزایش ۳ برابری نسبت به سال اول دولت، صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی (۲۸۷ مورد برای اولین بار) به دستور رئیس‌جمهور منتشر شد. شفافیت پیش‌نیاز مقابله با ناکارآمدی و فساد است.

سال اول و دوم فعالیت دولت، اطلاعات ۳۰۰ و ۱۰۰۰ شرکت منتشر شد و تا پایان اسفند هم اطلاعات حدود ۲ هزار شرکت دولتی منتشر خواهد شد. با اقدامات نظارتی سال گذشته، ۴۸ شرکت زیان‌ده، سودده شدند. در دو سال اخیر نیز ۱۲۳ شرکت دولتی از زیان انباشته خارج و سودآور شدند. ۸۳ شرکت دولتی نسبت به سال‌های قبل سودده‌تر شدند و ۱۲۳ شرکت بیش از ۵۰ درصد افزاشی سودآوری داشتند.

بیشتر بخوانید:  وزیر نفت راهی بلاروس شد

چند آمار جالب

بر اساس این گزارش، بررسی چند نمونه از صورت های مالی شرکت های دولتی در کدال نشان از سود و زیان جالبی دارد. به طوری که شرکت های مناطق آزاد ویژه اقتصادی و پایانه های نقتی ایران فقط یک و ۱۱ میلیون تومان سود اعلام کرده اند و سود شرکت های نفت و گاز پارس، نفت فلات قاره، مناطق نفت خیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت هم دو سه میلیارد تومان بود.

بیشترین سود اعلامی هم به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو با ۷۲ و ۵۰ هزار میلیارد تومان تعلق داشت. در این میان، شرکت های  بازرگانی دولتی و ملی پخش و پالایش با ۸۰ و ۳۳ هزار میلیارد تومان زیان در صدر ایستاده اند.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.