کد خبر : 10560
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 17:40

صندوق ویژه قطر برای یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صندوق‌های خارجی تاسیس شد

صندوق ویژه قطر برای یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صندوق‌های خارجی تاسیس شد
سازمان سرمایه گذاری قطر اعلام کرد که صندوق تازه ای را تعریف کرده که بیش از یک میلیارد دلار در صندوق های بین المللی و منطقه ای سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش انرژی پرس، سازمان سرمایه گذاری قطر اعلام کرد به عنوان بخشی از راهبرد توسعه بخش سرمایه گذاری خطرپذیر برای تامین مالی شرکت‌های نوپا در قطر و کشورهای شورای همکاری، بیش از یک میلیارد دلار در صندوق های سرمایه بین المللی و منطقه ای تزریق و سرمایه گذاری خواهد کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر امروز در افتتاحیه اجلاس وب قطر ۲۰۲۴، که اولین کنفرانس در نوع خود در خاورمیانه و یکی از بزرگترین کنفرانس های جهانی در زمینه فناوری به شمار می آید، راه‌اندازی صندوقی را اعلام کرد که به گفته صندوق مستقل این کشور، فقط در صندوق های خطرپذیر سرمایه گذاری خواهد کرد.

آل ثانی افزود: هدف صندوق هلدینگ محقق کردن بازده و عواید تجاری در سطح بازار و در راستای ماموریت سازمان سرمایه گذاری قطر برای تضمین بازدهی دراز مدت و پایدار برای مردم قطر و در عین حال حمایت از توسعه پایدار و تحرک بخشی به سرمایه گذاری های خطرپذیر و شرکت های نوظهور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  ایران از قطر در برداشت گاز پیشی گرفت

این سازمان اعلام کرد این صندوق همچنین با هدف جذب شرکت های بین المللی سرمایه گذاری و همچنین آوردن کارآفرینان به قطر و سایر کشورهای شورای همکاری دست به چنین اقدامی می زند تا بتواند به رشد پایگاه های محلی و منطقه ای برای سرمایه گذاران خطرپذیر و بنیان گذاران کسب و کارها کمک کند.

گفتنی است سازمان سرمایه گذاری قطر در چند سال گذشته حجم سرمایه گذاری های خود را در بخش فناوری افزایش داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.