کد خبر : 4519
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 - 13:27

سناتورهای آمریکایی به‌دنبال تحریم‌های جدید نفت ایران هستند

سناتورهای آمریکایی به‌دنبال تحریم‌های جدید نفت ایران هستند
دفتر سناتور جونی ارنست، جمهوری خواه، روز پنجشنبه به رویترز گفت که سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب در حال آماده سازی قانونی برای کمک به دولت فدرال برای اجرای تحریم های نفتی علیه ایران هستند.

به گزارش انرژی پرس ارنست در رأس لایحه ای است که قرار است روز دوشنبه منتشر شود تا یک صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری برای اجرای تحریم های ایران برای دفتر تحقیقات وزارت امنیت داخلی (HSI) با اولویت تحریم های نفتی ایران ایجاد کند. این لایحه توسط سناتور ریچارد بلومنتال، دموکرات، رهبری خواهد شد.

دفتر تحقیقات میهن از زمانی که برنامه اجرایی آن در سال ۲۰۱۹ فعال شد، تحقیقاتی را انجام داده است که منجر به توقیف دو محموله نفت ایران شده است. چنین اقداماتی با هزینه های اولیه بالایی همراه است که همیشه به طور کامل در دسترس نبوده است.

قانونگذاران آمریکایی در حال بحث در مورد چندین قانون برای تحت فشار قرار دادن ایران پس از حملات ۷ اکتبر به اسرائیل توسط حماس هستند که منجر به کشته شدن حداقل ۱۴۰۰ نفر، عمدتا غیرنظامیان شد. حماس مدت‌ها مورد حمایت ایران بوده است، اما تهران هرگونه دست داشتن در این حملات را رد کرده است.

آخرین توقیف شده توسط وزارت دادگستری در ماه آوریل، محموله ای بود که توسط نفتکش سوئز راجان حمل می شد.

بیشتر بخوانید:  افزایش تعداد دکل‌های نفت آمریکا

از آنجایی که صادرات نفت ایران در سال جاری علیرغم تحریم‌های آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای این کشور افزایش یافت، ارنست و بلومنتال از دولت بایدن خواسته‌اند تا دفتر تحقیقات میهن را برای کمک به توقیف محموله‌ها کمک کند. ایران می گوید برنامه هسته ای برای اهداف صلح آمیز است.

ایران همچنین اهرم خود را بر کشتیرانی نفت دارد. بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی ورتکسا، حدود یک پنجم عرضه نفت از طریق دریا از طریق تنگه هرمز، یک نقطه تنگه بین ایران و عمان، می‌گذرد.

بر اساس قانون فعلی، ۷۵ درصد وجوه حاصل از تصرفات نفتی ایالات متحده به صندوق قربانیان ترور تحت حمایت دولتی ایالات متحده اختصاص می یابد. ۲۵ درصد اضافی به صندوق اجرایی تعلق می گیرد که سقف آن ۵۰۰ میلیون دلار است و وجوه اضافی به پرداخت بدهی ملی کمک می کند.

 

منبع: رویترز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.