کد خبر : 258
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 12:22

رکورد مصرف آب در تهران شکسته شد

رکورد مصرف آب در تهران شکسته شد
با شروع فصل تابستان، رکورد مصرف آب در پایتخت شکسته شد. روز گذشته مصرف لحظه‌ای آب از ۵۵ هزار لیتر در ثانیه عبور کرد.

به گزارش انرژی پرس، مصرف آب در کلانشهر تهران در روزهای پایانی هفته روندی افزایشی دارد به گونه‌ای که در روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل، مصرف لحظه‌ای آب تهران از ۵۰ هزار لیتر در ثانیه نیز عبور می‌کند. همچنین در روز گذشته مصرف لحظه ای آب در شهر تهران، ۵۲ هزار لیتر در ثانیه ثبت شد که نشان‌دهنده‌ی شکسته شدن رکورد مصرف آب در تهران بوده است.

هر چند که این میزان مصرف، مصرف لحظه‌ای آب در تهران بوده و ثابت نخواهد بود اما ثبت این رقم بی‌سابقه بوده و لازم است که تهرانی‌ها راهی برای کاهش مصرف آب پیدا کنند تا با چالش مواجه نشوند.

راهی جز همراهی مردم در مصرف آب نیست

آنطور که محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اخیرا اعلام کرده اگر میزان همراهی مشترکان در مصرف آب از چهار درصد به ۱۰ درصد افزایش یابد می‌توانیم بدون هیچ‌گونه مشکلی تامین آب را داشته باشیم، گفت: برنامه‌ای برای جیره‌بندی و قطع آب وجود ندارد.

اردکانی با تاکید بر این‌که تهران آمادگی بارگذاری جمعیت جدید با توجه به منابع آبی ندارد، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته منابع آبی در دسترس به مراتب کمتر بوده و دمای هوا نیز افزایش بیشتری یافته است و هیچ راهی به جز همراهی مردم برای تامین منابع آبی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:  قطعی آب در کمین تهرانی ها

چطور مصرف آب را کاهش دهیم؟

کولرهای آبی یکی از پرمصرف ترین وسایل خانگی هستند. با وارد مدار شدن یک کولر آبی در هر خانه، گویی یک نفر به اعضای خانواده اضافه شده است چرا که هر کولر آبی هم اندازه یک فرد آب مصرف دارد. هر کولر آبی ۳۰۰ لیتر آب  در  شبانه روز مصرف می‌کند و اکنون در تهران حدود سه میلیون کولر آبی در مدار بهره برداری است.

رعایت نکات مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری از سوی مشترکان، نقش مهمی در پایداری شبکه توزیع آب و دسترسی همگان به آب شرب ایفا خواهد کرد. برای مثال روز چهارشنبه هفتم تیرماه مصرف روزانه آب تهران در شهر تهران به سه و نیم میلیارد لیتر در شبانه روز رسید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.