کد خبر : 5976
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 12:32

مجید ناصری نژاد، عضو کمیسیون انرژی در گفت وگو با «انرژی پرس»:

رفع ناترازی نفت و گاز ادعای نادرستی است/ تبعات قطع گاز صنایع در دراز مدت خودش را نشان می دهد

رفع ناترازی نفت و گاز ادعای نادرستی است/ تبعات قطع گاز صنایع در دراز مدت خودش را نشان می دهد
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادعای وزارت نفت مبنی بر حل ناترازی گاز و نفت در سال جاری را رد کرد.

به گزارش انرژی پرس، مجید ناصری نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به ادعای وزارت نفت مبنی بر اینکه طی سال جاری ناترازی گاز و بنزین نخواهیم داشت، در گفت وگو با «انرژی پرس» گفت: این ادعای نادرستی است؛ چرا که هم ناترازی گاز داریم و هم با ناترازی بنزین مواجه هستیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تولید ما نسبت به مصرفمان کمتر است و مشکلات جدی در این باره داریم.

نماینده چهار دوره مردم شادگان در مجلس ادامه داد: البته سعی داریم که مشکل ناترازی را کاهش دهیم، اما با توجه به میزان تولید و مصرف زیادمان این ناترازی همچنان وجود دارد. البته امیدواریم به سمتی پیش برویم که با مشکلات بیشتری مواجه نشویم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی ما در کشور این است که وقتی مصرف گاز یا برق خانگی ما بالا می رود، گاز و برق صنایع را برای جبران این کمبود قطع می کنیم که در بلند مدت به ضرر کشور است.

بیشتر بخوانید:  قیمت نفت تثبیت شد

ناصری نژاد ادامه داد: درست است که در کوتاه مدت شاید آسیب های جدی خودش را نشان ندهد یا صدای صاحبان صنایع به جایی نرسد، اما بالاخره نیاز به تولید و ارزش افزوده و جذب سرمایه داریم  و همه این موارد تحت تاثیر  کمبود انرژی گاز و برق قرار می گیرند و با کمبود آنها مواجه می شویم.

این نماینده چهار دوره مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه وزیر نفت اعلام کرده که با ذخیره سازی سعی داریم ناترازی گاز و بنزین در سال جاری را رفع کنیم، اظهار کرد: ذخیره سازی بحث جدیدی است. درست است که وزارت نفت دنبال ذخیره سازی سوخت در فصول گرم سال برای حل مشکل ناترازی در فصل سرما است؛ اما هنوز این امر در حد حرف است و نتوانسته ایم به مرحله ای برسیم که با ذخیره سازی مشکل ناترازی ها را حل کنیم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.