کد خبر : 7556
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 12:35

دومینوی قطع گاز پتروشیمی‌ها به خراسان رسید

دومینوی قطع گاز پتروشیمی‌ها به خراسان رسید
وزارت نفت در گرم‌ترین پاییز و زمستان چند سال اخیر ناتوان از تأمین گاز پتروشیمی‌هاست. تنها راهکار وزیر نفت برای جبران کمبود گاز، قطع گاز صنایع بزرگ است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، باوجود آنکه شاهد گرم‌ترین پاییز و زمستان چند سال اخیر بوده‌ایم اما بازهم گاز صنایع بزرگی همانند پتروشیمی‌ها قطع می‌شود.
به‌دلیل ناتوانی وزارت نفت در تامین گاز پتروشیمی‌ها، این شرکت‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.
دومینوی قطع گاز پتروشیمی‌ها با لردگان آغاز و پس از آن به مسجد سلیمان و زاگرس و .‌.. رسید‌.
حالا نوبت به پتروشیمی خراسان است که گاز آن قطع شود.

پتروشیمی خراسان در سامانه کدال اعلام کرد:” پیرو نامه شماره ١۴٠٢/١۶۵٨٩ مورخ ١۴٠٢/١٠/٠٩ و با عنایت به ماده ١٣ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس، به استحضار میرساند با عنایت به مکاتبات و ابلاغیه های شرکت ملی گاز، به دلیل برودت هوا و قطع کامل گاز، واحدهای آمونیاک و اوره از ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ به طور کامل از مدار تولید خارج شدند.
به محض دریافت گاز و برقراری تولید، مراتب بلافاصله به استحضار سهامداران محترم خواهد رسید. مزید استحضار است پیش بینی تولید جهت سال ۱۴۰۲ بر مبنای ۳۰۹ روز تولید لحاظ گردیده است و معادل ۵۶ روز جهت توقفات غیر معمول و ناشی از قطع گاز و یا تعمیرات اساسی در نظر گرفته شده است. با عنایت به مراتب اعلام شده، این شرکت میتواند تا پایان سال جاری مقادیر تولید پیش بینی شده را محقق سازد.”

بیشتر بخوانید:  در آینده امیدی به بازار چین برای پلی پروپیلن ایرانی نیست/ عملیات اجرایی طرح PDH پتروشیمی پارس تا پایان سال آغاز می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.