کد خبر : 6298
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 12:42

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

دولت باید روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه سوخت صرفه‌جویی کند

دولت باید روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه سوخت صرفه‌جویی کند
مجلس دولت را مکلف کرده است که روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در بهینه‌سازی مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

به گزارش انرژی پرس، سال گذشته جواد اوجی، وزیر نفت در صحن علنی مجلس از ضرورت اختصاص ۸۰ میلیارد دلار برای حل مشکل ناترازی گاز گفت که با مخالفت و واکنش تند محمدباقر قالیباف، مواجه شد. رمضان علی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «انرژی پرس» در خصوص درخواست وزیر نفت مبنی بر تخصیص ۸۰ میلیارد دلاری به منظور رفع ناترازی بودجه گفت: در این‌باره بحث توسعه مطرح است. وزیر نفت معتقد است برای اینکه میادین نفتی و گازی را توسعه دهیم و میادینی که در حال بهره‌برداری و استخراج از آنها هستیم را بتوانیم نگهداری کنیم تا برای آینده ماندگار شوند تاکید دارد که نیازمند ۸۰ میلیارد دلار هستیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بهترین مسیر برای اینکه بتوانیم این بودجه را تامین کنیم بهینه سازی مصرف سوخت است که در احکام برنامه هفتم هم آورده شده است.
او در پاسخ به اینکه مشخصا برنامه مجلس برای تامین این بودجه چیست، بیان کرد: به اعتقاد من ۱۰۰ میلیارد دلار می توانیم از طریق بهینه سازی مصرف سوخت سالانه در کشور عایدی داشته باشیم.
سنگدووینی با بیان اینکه اگر ذهنم یاری کند مجلس دولت را مکلف کرده است که روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در بهینه سازی مصرف سوخت انجام دهد افزود: اگر دولت این کار را انجام دهد بخش قابل توجهی از مسیرها را به خوبی طی کرده‌ایم.
او ادامه داد: در بحث نفت، برق، گاز، بنزین و همچنین گازوئیل کشور پرمصرفی هستیم و باید در همه این موارد صرفه‌جویی کنیم. ضمن اینکه انرژی در کشور ما ارزان است و این نکته درستی است.
نماینده مردم آق قبل و گرگان در مجلس ادامه داد: از این مسیر می‌توانیم صندوقی داشته باشیم و اگر بهینه سازی مصرف سوخت را انجام دادیم عایدی آن را برای سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید:  چشم طمع وزیر کار به اموال بازنشستگان نفت+فیلم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.