کد خبر : 8821
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 15:18

خسارت به تاسیسات نفتی روسیه بر اثر حمله پهپادها

خسارت به تاسیسات نفتی روسیه بر اثر حمله پهپادها
زیرساخت‌های انرژی روسیه در ماه گذشته تحت تأثیر حملات هواپیماهای بدون سرنشین و آتش‌سوزی قرار گرفته است که بر عدم اطمینان در بازارهای جهانی نفت و گاز که قبلاً به دلیل درگیری در خاورمیانه متزلزل شده بود، افزوده است.

به گزارش انرژی پرس، روسیه و اوکراین زیرساخت‌های انرژی یکدیگر را در حملاتی هدف قرار داده‌اند که برای ایجاد اختلال در خطوط تدارکات و تضعیف روحیه حریف خود طراحی شده‌اند، زیرا آنها تلاش می‌کنند در جنگ تقریباً دو ساله‌ای که هیچ نشانه‌ای از پایان ندارد به برتری برسند.
حوادث مهم اخیر در تاسیسات نفتی روسیه در ماه گذشته به شرح زیر است:
یک مقام انتصابی روسیه در ۱۸ ژانویه گفت که اوکراین تلاش کرده و نتوانسته است پایانه نفتی روسیه در دریای بالتیک را با پهپاد هدف قرار دهد. اوکراین اعلام کرد اهدافی را در سن پترزبورگ با پهپاد ساخت داخل هدف قرار داده است.
میخائیل اسکیگین، یکی از مالکان پایانه نفتی سنت پترزبورگ، به رسانه RBC گفت که پدافند هوایی یک “فاجعه وحشتناک” را خنثی کرده است، برگه جدیدی را باز می کند که می تواند منجر به خسارات انسانی و آسیب زیست محیطی به دریای بالتیک شود.
فرماندار منطقه گفت: چهار مخزن نفت در یک انبار بزرگ در شهر کلینتسی در منطقه بریانسک غربی روسیه در ۱۹ ژانویه پس از سرنگونی یک پهپاد تهاجمی اوکراینی توسط ارتش آتش گرفت. سخنگوی سازمان اطلاعات نظامی اوکراین دخالت اوکراین را نه تایید و نه رد کرد.
روزنامه کومسومولسکایا پراودا به نقل از خدمات اورژانس نوشت: آتش سوزی در پالایشگاه نفت ریازان، سومین پالایشگاه بزرگ روسیه در ۱۹ ژانویه رخ داد.
*غول انرژی روسی نواتک (NVTK.MM)، برگه جدیدی را در ۲۱ ژانویه باز کرد. مجبور شد برخی از عملیات ها را در پایانه عظیم صادرات سوخت دریای بالتیک در Ust-luga و همچنین “فرایندهای فناوری” را در یک مجتمع تولید سوخت در نزدیکی متوقف کند. به دلیل آتش‌سوزی که توسط رسانه‌های اوکراینی حمله هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شد.
به گفته بازرگانان و داده‌های ردیابی کشتی‌های LSEG، روسیه احتمالاً صادرات نفتا را حدود ۱۲۷۵۰۰ تا ۱۳۶۰۰۰ بشکه در روز یا حدود یک سوم کل صادرات خود کاهش خواهد داد، زیرا آتش‌سوزی‌ها باعث اختلال در عملیات پالایشگاه‌ها در دریای بالتیک و دریای سیاه شد.
دو منبع صنعتی آگاه به رویترز گفتند: شرکت Rosneft (ROSN.MM)، برگه جدیدی را افتتاح کرد پالایشگاه نفت Tuapse در جنوب روسیه در ۲۶ ژانویه پس از آتش سوزی، پردازش و تولید نفت را متوقف کرد. یک منبع اوکراینی گفت پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه در سواحل دریای سیاه حمله کردند.
*دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه، لوک اویل (LKOH.MM)، با افتتاح یک برگه جدید، واحدی را در NORSI، چهارمین پالایشگاه بزرگ روسیه، واقع در نزدیکی شهر نیژنی نووگورود، حدود ۴۳۰ کیلومتری (۲۷۰ مایلی) شرق مسکو، متوقف کرد. “حادثه”.
الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در ۲۷ ژانویه گفت که تعمیرات حداقل یک ماه یا یک ماه و نیم طول خواهد کشید.
میخائیل یورایف فرماندار منطقه گفت: پدافند هوایی روسیه حمله پهپادی را در ۲۹ ژانویه به پالایشگاه نفت Slavneft-YANOS در شهر یاروسلاول در شمال شرق مسکو خنثی کرد.

بیشتر بخوانید:  رشد مجدد قیمت نفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.