کد خبر : 5311
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 12:59

تولید و تقاضای گاز طبیعی در آمریکا امسال رکورد می‌زند

تولید و تقاضای گاز طبیعی در آمریکا امسال رکورد می‌زند
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود (STEO) روز سه شنبه اعلام کرد که تولید و تقاضای گاز طبیعی ایالات متحده در سال 2023 به بالاترین حد خود خواهد رسید.

به گزارش انرژی پرس، بر اساس پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، تولید گاز خشک به ۱۰۳.۶۸ میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) در سال ۲۰۲۳ و ۱۰۵.۱۲ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۴ از رکورد ۹۹.۶۰ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

این آژانس همچنین پیش‌بینی کرد مصرف گاز داخلی از رکورد ۸۸.۳۸ میلیارد مکعب در روز در سال ۲۰۲۲ به ۸۹.۴۲ میلیارد مکعب در روز در سال ۲۰۲۳ قبل از کاهش به ۸۹.۰۰ میلیارد مکعب در روز در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید.

اگر این پیش‌بینی صحیح باشد، سال ۲۰۲۴ اولین باری است که تولید برای چهار سال متوالی از سال ۲۰۱۵ افزایش می یابد و سال ۲۰۲۳ اولین باری است که تقاضا برای سه سال متوالی از سال ۲۰۱۶ رشد می‌کند.

این آژانس پیش‌بینی کرده است که میانگین صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) ایالات متحده به ۸۰/۱۱ میلیارد مکعب در روز در سال ۲۰۲۳ و ۲۹/۱۲ میلیارد مکعب در روز در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید که نسبت به رکورد ۵۹/۱۰ میلیارد مکعبی در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:  وزیر قول داده قطع گاز نداریم/ وزارت خارجه کشورمان اسناد مربوط به میدان گازی آرش را ارائه دهد  

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش‌بینی کرده است که تولید زغال سنگ ایالات متحده از ۵۹۴.۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ به ۵۸۵.۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد که کمترین میزان از سال ۲۰۲۱ است و به ۴۸۰.۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد که کمترین میزان از سال ۱۹۶۳ است. 

از آنجایی که تولیدکنندگان انرژی زغال سنگ کمتری می سوزانند، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش‌بینی کرد که انتشار دی اکسید کربن از سوخت های فسیلی از ۴.۹۳۹ میلیارد تن در سال ۲۰۲۲ به ۴.۷۸۶ میلیارد متریک تن در سال ۲۰۲۳ و ۴.۷۵۱ میلیارد متریک تن در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد.

این در مقایسه با ۴.۵۸۰ میلیارد تن متریک در سال ۲۰۲۰ است که به دلیل تأثیر منفی همه گیری ویروس کرونا بر تقاضای انرژی، کمترین میزان از سال ۱۹۸۳ بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.