کد خبر : 10819
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 11:46

بریتیش پترولیوم ۱.۵ میلیارد دلار در مصر سرمایه‌گذاری می‌کند

بریتیش پترولیوم ۱.۵ میلیارد دلار در مصر سرمایه‌گذاری می‌کند
شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم از قصد خود برای سرمایه گذاری حدود 1.5 میلیارد دلاری در مصر ظرف چند سال آینده برای توسعه پروژه های گاز و حفاری در این کشور خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، با گذشت یک هفته  از اعلام  سرمایه گذاری جنجالی امارات در پروژه رأس الحکمه مصر، منابع خبری از سرمایه گذاری جدید میلیاردی شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس در این کشور خبر می دهند.

به گزارش الحره،  این سرمایه گذاری که مختص شرکت بریتیش پترولیوم است، پس از آن صورت می گیرد که این شرکت انگلیسی، پیشتر در اوایل ماه جاری از کار بر روی پروژه مشترکی با تمرکز بر گاز مصر با همکاری شرکت ملی نفت ابوظبی خبر داده بود.

در همین حال یک سخنگوی این شرکت در پاسخ به پست الکترونیکی خبرگزاری بلومبرگ در این زمینه اعلام کرده بود این هزینه های جدید ظرف سه تا چهار سال آینده صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که شرکت بریتیش پترولیوم به حفظ حدود ۷۰ درصد از سهام فعلی خود در مصر خارج از طرح سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت ابوظبی ادامه خواهد داد.

شراکت کنونی که قرار است در نیمه دوم امسال انجام گیرد، شامل سه پروژه توسعه ای شرکت انگلیسی و همچنین پروژه های اکتشافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  قرارداد ۵۰۰ میلیون یورویی دانش‌بنیان‌ها با شرکت ملی گاز امضا شد

بنا به گزارش بلومبرگ شرکت نفت ابوظبی سهام نقدی متناسب را برای کمک به تامین مالی فرصت های رشد در آینده ارائه خواهد کرد.

گفتنی است ، تولید گاز در مصر به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر سقوط کرده است و تولید داخلی این کشور نیز تحت تاثیر کاهش طبیعی میادین گازی قرار گرفته است.

با این حال مصر تلاش می کند گاز طبیعی مایع مازاد خود را در خارج از ماه‌های تابستان به اروپا ارسال کند چرا که این قاره تلاش می کند از تاثیرات اندک شدن صادرات گاز روسیه ، به هر نحو ممکن بکاهد.

از سوی دیگر خبر سرمایه گذاری جدید شرکت بریتیش پترولیوم پس از آن اعلام می شود که دولت مصر با شرکت هلدینگ اماراتی (ای دی کیو) پروژه توسعه راس الحکمه را امضا کرد که جار و جنجال های زیادی به همراه داشت.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.