کد خبر : 9928
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 11:43

بخشی از سود سالانه هلدینگ ها به توسعه طرح های پتروشیمی تخصیص می‌یابد

بخشی از سود سالانه هلدینگ ها به توسعه طرح های پتروشیمی تخصیص می‌یابد
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای سرمایه گذاری های جدید، باید از منابع خارجی و همچنین آورده سهامداران، بخش بیشتری به توسعه طرح های جدید اختصاص یابد و هلدینگ های بزرگ پتروشیمی در پایان هر سال بخشی از سود سالانه خود را به توسعه طرح ها اختصاص دهند.

به گزارش انرژی پرس، حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در سال های گذشته اغلب سرمایه گذاری ها به صورت فاینانس خارجی بوده است و برای تحقق جذب سرمایه های جدید باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور استفاده کرد.

وی افزود: می توان برای توسعه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی از ظرفیت های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های صنعت پتروشیمی بهره مند شد و در این راستا همکاری های مختلفی را تحقق بخشید.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با هدف توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، پیشنهادهایی در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:  عدم مشارکت هلدینگ پتروفرهنگ و جم پیلن در عرضه اعتباری محصولات

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام شده است.

عباس زاده با اشاره به این که برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه ، سالانه ۵ تا ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی باید انجام شود گفت: در سال های گذشته با بهره گیری از روش های مختلف ، بطورمتوسط حدود ۳.۵ میلیارد دلار سالانه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده است.

منبع: نیپنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.