کد خبر : 3453
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 16:47

مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول در گفتگو با انرژی پرس:

با گرید LEC1969 آریاساسول، ایران به جمع سه کشور تولیدکننده این گرید پیوست+فیلم

با گرید LEC1969 آریاساسول، ایران به جمع سه کشور تولیدکننده این گرید پیوست+فیلم
حیدرزاده گفت: با حمایت و شکوفایی پرسنل آریاساسول و سرمایه‌گذاری‌های انسانی شرکت و همکاری ویژه‌ای که شرکت‌های دانش بنیان و مرکز علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری داشت توانسیم گرید ال ای سی 1969 را تولید کنیم.این گرید در حوزه‌ی محصولات دارویی و غذایی استفاده می‌شود. در دنیا تنها سه کشور این گرید را تولید می‌کنند که ایران جزو این کشورهاست. با تولید این گرید سالیانه حدود 20 میلیون دلار، از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

به گزارش انرژی پرس،  محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی آریاساسول بیان کرد: شرکت در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های مهمی انجام می‌دهد. در گذشته شرکت پلیمری آریاساسول در راستای جلوگیری از انقراض آهوان جبیر تلاش کرده و خوشبختانه کارهای ویژه‌ای صورت گرفته که بخشی از آن‌ها کماکان در حال ادامه است.
حیدرزاده ادامه داد: در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی، بخشی از فعالیت پتروشیمی‌ها در شورای راهبردی متمرکز است و ما در این شورا بخش‌های عام‌المنفعه را در محدوده‌ی استان بوشهر و شهرستان‌های اطراف برنامه‌ریزی کردیم که بیشتر زیرساختی است و آریاساسول به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای راهبردی در کنار چند شرکت پتروشیمی، برنامه‌های اساسی دارد که از طریق منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی عسلویه، پیگیر موضوعات هستیم.
مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول اظهار کرد: ما در نمایشگاه ایران پلاست، حمایت ویژه‌ای از موسسه‌ی کلید بهشت داشتیم. این یک موسسه‌ی خیریه است که در استان بوشهر قرار دارد. ما یک نمایشگاه نقاشی برای بچه‌های این موسسه برگزار کردیم که استقبال خوبی از آن صورت گرفت. پرسنل شرکت در این نمایشگاه شرکت کردند و خوشبختانه عددی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان توسط پرسنل جمع‌آوری شد.
وی افزود: پکیج‌های مختلفی را برای سایر شرکت‌ها طراحی کردیم که هرکس بتواند در آن شرکت کند و در آن سهمی داشته باشد. تشکر می‌کنم از مدیرعامل بانک تجارت که بخشی از این پکیج را تقبل کردند و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های پیش‌رو، سایر پتروشیمی‌ها هم شرکت کنند.
حیدرزاده ادامه داد: ما در غرفه‌ی خودمان از عزیزان موسسه کلید بهشت دعوت به حضور کردیم. با توجه به فرصتی که ایران پلاست ایجاد کرده، می‌توانیم کمک خوبی به این عزیزان داشته باشیم و امیدوارم که بتوانیم این فعالیت‌ها را ادامه دهیم.
مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول در خصوص تفاهم‌نامه‌ی امضا شده در نمایشگاه ایران پلاست گفت: شرکت پلیمر آریاساسول سال گذشته بخشی را در شرکت به نام مرکز نوآوری و دانش بنیان ایجاد کردیم. با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته درخصوص بحث دانش‌بنیان‌ها، با همکاری مرکز علمی فناوری ریاست جمهوری، امروز توانستیم تفاهم‌نامه‌ی مشترکی درخصوص مرکز نوآوری امضا کنیم.
وی اضافه کرد: ماحصل این تفاهم‌نامه سال گذشته یک گرید جدید برای شرکت پلیمیری آریاساسول بود. با حمایت و شکوفایی پرسنل آریاساسول و سرمایه‌گذاری‌های انسانی شرکت و همکاری ویژه‌ای که شرکت‌های دانش بنیان و مرکز علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری داشت توانسیم گرید ال ای سی ۱۹۶۹ را تولید کنیم.این گرید در حوزه‌ی محصولات دارویی و غذایی استفاده می‌شود. در دنیا تنها سه کشور این گرید را تولید می‌کنند که ایران جزو این کشورهاست. با تولید این گرید، سالیانه حدود ۲۰ میلیون دلار، از خروج ارز جلوگیری می‌شود.
حیدرزاده بیان کرد: خوشبختانه در بازارهای جهانی استقبال خوبی از این گرید شده و مشتری‌های خیلی خوبی آمده‌اند. من این نوید را به سهامداران می‌دهم که تا پایان سال دو یا سه گرید جدید دیگر هم که گریدهای حیاتی صنعت پلیمر است را تولید خواهیم کرد که هم داخلی و هم خارجی هستند.
وی در رابطه با تأثیر شرکت‌ها دانش‌بنیان در صنعت نفت گفت: هرجا که به پتانسیل داخلی اعتماد شده، نتیجه‌اش را دیدیم. ما مصداق حمایت از دانش‌بنیان‌ها در کشور هستیم. ما سال گذشته ثابت کردیم، با حمایتی که از دانش‌بنیان‌ها شد و ظرفیتی که در شرکت به وجود آمد، با تولید فقط یک گرید جدید، سالی ۲۰ میلیون دلار به سودآوری ما اضافه شده و از خروج ارز جلوگیری می‌شود. خود آریاساسول بخش دانش بنیان ایجاد کرده و خودمان مولد تولید دانش و علم خواهیم بود.
مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول با اشاره به کسب رتبه‌ی اول این شرکت در بورس اظهار کرد: شرکت پلیمر آریاساسول جزو ناشران برتر در سال‌های قبل بوده است. سال گذشته این شرکت در بین ۷۰۰ ناشر، جزو ۱۵ ناشر برتر شناخته شد. امسال توانستیم بین ۸۳۰ ناشر کشور، جزو ۱۰ ناشر برتر و از بین این ۱۰ ناشر، رتبه‌ی اول را از جانب سازمان بورس اوراق بهادار کسب کنیم.
حیدرزاده اضافه کرد: بحث‌های حاکمیتی شرکت، قوانین بورسی، قوانین مالی و حمایت از سهامداران حقیقی و حقوقی برای سازمان بورس حائز اهمیت است. سهامداران حقیقی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند و سال گذشته تلاش کردیم کمتر از ۴ روز، سود سهامداران حقیقی را پرداخت کنیم که یک رکورد است و امیدواریم بتوانیم این را ادامه بدهیم.

بیشتر بخوانید:  صادرات محصولات عمده پلیمری ایران به ۳.۶ میلیون تن رسید

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.