کد خبر : 3841
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 15:27

با همت شرکت دانش‌بنیان راپکو ایران به کشورهای صاحب دانش PCS پیوست

با همت شرکت دانش‌بنیان راپکو ایران به کشورهای صاحب دانش PCS پیوست
برای نخستین بار در ایران شرکت دانش‌بنیان راپکو توانست به دانش سیستم‌های انتقال مواد پنوماتیکی دست یابد که با این کار ایران به جمع معدود کشورهای صاحب این دانش پیوست.

به گزارش انرژی پرس، عدم توسعه تجهیزات و تکنولوژی مهم‌ترین چالش پیش روی صنعت پتروشیمی ایران است. طرح‌هایی که به‌دلیل نبود همین زیرساخت‌ها از طرح‌های چند دهه پیش الگوبرداری می‌شوند. پتروشیمی ایران باوجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان در این حوزه به‌دلیل ضعف در تکنولوژی داخلی توسعه نیافته است. به‌دلیل تحریم‌ها، صنعت پتروشیمی ایران نیازمند توسعه تکنولوژی و تجهیزات ساخت داخل است و این اتفاق تنها در گروی توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رخ می‌دهد. شرکت دانش بنیان «راپکو» یکی از همین شرکت‌هاست که موفق شده به دانش انتقال مواد پنوماتیک دست یابد و با این موفقیت ایران به جمع چند کشور معدود در این حوزه پیوست.

علی طباطبایی، مدیرعامل شرکت راپکو در این‌باره گفت: این شرکت با ایجاد زیرساخت‌های فنی و مهندسی و با طراحی و ساخت Pilot Plant تخصصی سیستم PCS، ضمن کسب دانش فنی این حوزه، عملاً پس از ۴۰ سال توانست ایران را در این بسته مهم پتروشیمی خودکفا کرده و با بومی‌سازی این دانش از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

طباطبایی افزود: سیستم‌های انتقال مواد پنوماتیکی سال‌ها در انحصار شرکت‌های خارجی بوده که با تلاش‌های شبانه روزی متخصصان راپکو، ایران به معدود کشورهای صاحب دانش PCS تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت راپکو در پایان گفت: راپکو نخستین و تنها شرکت دانش‌بنیان داخلی است که توانسته با تکیه بر متخصصان ایرانی و دانش بومی، اقدام به ارائه خدمات مهندسی در حوزه انتقال مواد پنوماتیک کند.

راپکو در هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست نیز حضور فعال و چشم‌گیری داشت و میزبان معاون وزیر نفت و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بود. آنها در دیدار با مدیرعامل راپکو حمایت خود از این شرکت دانش بنیان ایرانی را اعلام و بر توسعه فناوری و دانش ایرانی تاکید کردند.

در چند سال اخیر مدیران پتروشیمی روی خوشی به دانش‌بنیان‌های ایرانی نشان داده‌ و به آنها اعتماد کرده‌اند. نتیجه این اعتماد به دانش ایرانی، پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران در برخی حوزه‌ها بوده است. امید آن می‌رود که این استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داشته باشد و ایران بتواند در صنعت نفت خود به رویای دیرینه خودکفایی دست باید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.