کد خبر : 1312
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 11:15

بانک جهانی اعلام کرد:

ایران در صدر لیست جهانی دسترسی به آب شرب

ایران در صدر لیست جهانی دسترسی به آب شرب
بر اساس گزارش بانک جهانی، ایران در صدر لیست جهانی دسترسی به آب شرب قرار دارد.

به گزارش انرژی پرس، بر اساس گزارش جدید بانک جهانی که طبق شاخص‌های توسعه جهانی تعریف شده است، نشان می دهد ایران در حوزه دسترسی به آب شرب در بخش شهری و روستایی در جهان و میان کشورهای منطقه در صدر جدول قرار داد.

به‌گزارش ایسنا، درصد دسترسی به آب شرب شهری و روستایی در ایران به ترتیب برابر با ۹۹.۸۳ و ۸۲ درصد است؛ این در حالی است که این شاخص‌ها به همین ترتیب در جهان اعداد ۸۵.۷ و ۵۹.۶ درصد و در میان کشورهای خاورمیانه ۸۳.۲ و ۶۹.۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

آنطور که علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این رابطه به ایسنا گفته به استناد جدیدترین گزارش بانک جهانی، بر اساس شاخص‌های توسعه جهانی، ایران در حوزه دسترسی به آب شرب در بخش شهری و روستایی در جهان و میان کشورهای منطقه در صدر جدول قرار داد. اقدامات عظیمی در حوزه آبرسانی و طرح‌های تامین آب انجام شده است و همچنان تلاش می‌کنیم طرح‌های آبرسانی کشور را هم در بخش شهری و هم در بخش روستایی با سرعت بالاتری پیش ببریم که برای هر دو آن نیز برنامه‌های را در دستور کار داریم. وضعیت آبرسانی به شهرها و روستاها به طور مداوم رصد می‌شود؛ خیلی از این طرح‌ها نیازمند توسعه هستند، در برخی روستاها طرح‌های مختلفی در قالب طرح جهاد آبرسانی در حال اجراست که مجموعه این اقدامات موجب می‌شود پایداری منابع آبی در تامین آب افزایش یابد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در نقاطی که در طول این دو سال عملیات آبرسانی انجام شد با کمترین مشکل مواجه بودیم، اظهار کرد: مهم‌ترین کار سرعت بخشی به کارهای نیمه تمام است تا شهرها و روستاها از آب پایدار برخوردار باشند.

به گفته وی در شاخص سرعت تأمین آب شرب برای مردم، ایران در فهرست برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.