کد خبر : 1121
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 22:08

مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه:

آبگیری ۳۰ سد در سال جدید با هدف تامین آب ۱۹ میلیون نفر

آبگیری ۳۰ سد در سال جدید با هدف تامین آب ۱۹ میلیون نفر
مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه از 48 طرح آبرسانی در جهت تامین آب 19 میلیون نفر و آبگیری 30 سد در سال 1402 خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از شبکه خبری آب ایران، عیسی بزرگ زاده، مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه در خصوص برنامه‌های اصلی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۲گفت: در برنامه تامین آب، افتتاح و آبگیری از ۳۰ سد با حجم مخزن ۴/۴ میلیارد متر مکعب و آب قابل تنظیم، ۳/۴ میلیارد متر مکعب وجود دارد.

وی در ادامه در خصوص طرح های مرتبط با آب شرب خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب در سال ۱۴۰۲، بهره برداری کامل یا بخشی از ۴۸ طرح آبرسانی از جمله برنامه های این حوزه است و می توان گفت که با بهره برداری از این ۴۸ طرح، حدود ۴۴ هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب کشور اضافه خواهد شد و بدین ترتیب آب حدود ۱۹ میلیون نفر پوشش داده می شود.

بزرگ زاده همچنین در خصوص برنامه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری توضیح داد: بهره برداری از ۲۳ طرح فاضلاب در سال ۱۴۰۲ هدف گذاری شده که با ظرفیت تصفیه بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب در روز، پوشش جمعیت بالغ بر ۳/۲ میلیون نفر را در بر دارد.

بیشتر بخوانید:  سدهای مهم کشور، ۲۶ سد بیشتر از سال قبل آب دارند

وی همچنین در خصوص برنامه‌های آب در بخش کشاورزی گفت: احداث ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری و آب اندازی ۳۳ هزار و ۷۰۰ هکتار در ۲۸طرح، از جمله برنامه‌های اولویت‌دار در سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه با بیان اینکه منابع مالی مناسبی برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: به طور کلی از میان ۲۴۰ طرح اولویت‌دار، حدود ۱۰۵ طرح با هزینه ۹۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به اهداف تعیین شده خواهند رسید.

بزرگ زاده در پایان یادآور شد: وزارت نیرو در نخستین گام برای هر چه سریع‌تر به ثمر نشستن این طرح ها، با انتخاب سه معیار مهم اثر بخشی، زمان بهره برداری و بودجه مورد نیاز، طرح های اولویت دار را تعیین و انتخاب کرده است که در این فرایند اثر بخش بودن طرح‌ها در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی مد نظر می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.