کد خبر : 6529
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 12:52

انتقال محموله فوم از تهران به بیرجند

انتقال محموله فوم از تهران به بیرجند
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت خوب و در صحنه مانع از گسترش حریق به واحدهای دیگر پالایشگاهی در‌ منطقه اقتصادی بیرجند شد گفت: دو محموله فوم سنگین و یُدید پتاسیم و سدیم در حال انتقال به استان است.

به گزارش انرژی پرس، جواد قناعت دقایقی قبل در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: از روز گذشته متاسفانه شاهد حریق در یکی از مینی پالایشگاه‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم که جا دارد از همه واحدهای عضو ستاد مدیریت بحران تشکر کنیم.

وی ضمن قدردانی از اعضای ستاد مدیریت بحران افزود: مدیریت مطلوب در صحنه حادثه شکل  گرفت و باعث شد از گسترش آتش، حریق بیشتر و به سمت واحدهای دیگر جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خدا را شاکریم که  خسارت جانی نداشتیم گفت: مدیریت در صحنه به خوبی رقم خورد و سبب شد تا تلفات جانی  نداشته باشیم و این قابل تحسین است، بنابراین لازم است تا انتهای کار اطمینان کامل از رفع خطر انجام شود که نیاز است همه دوستان مجموعه امدادی در آمادگی کامل باشند.

وی با بیان اینکه امکان انفجار بعدی وجود دارد، اما خطر اصلی رفع شده است ادامه داد: با همفکری اعضای ستاد مدیریت بحران از روز گذشته مانع از سطح دامنه آتش شدیم اما به دلیل اینکه سه مخزن دچار حریق نشده همچنان امکان انفجار وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  وقوع حریق در پتروپالایش کنگان

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های  صورت گرفته از تهران فوم سنگین در حال انتقال به استان است. یُدید پتاسیم و سدیم بسته‌هایی است که روی آتش می‌ریزند و باعث خاموش شدن آتش می‌شود که این محموله بارگیری و تا چند ساعت آینده وارد استان می‌شود که جاب نگرانی نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی‌ها باید هماهنگ باشد افزود: دود ناشی از میعانات سمی نیست مردم نگران نباشند.

قناعت با اشاره به اینکه ۱۲۰ نفر کارگری که در این مجموعه مینی پالایشگاه مشغول به کار بودند افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته برقراری بیمه بیکاری برای این ۱۲۰ کارگر در دستور کار است و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه بنا داریم در حداقل زمان به شرایط قبل از حادثه برگردیم گفت: امیدوارم هر چه سریعتر جلوی ادامه آتش‌سوزی گرفته شود و در حداقل زمان به شرایط قبل حادثه برگردیم تا شاهد رونق کار باشیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.