کد خبر : 1887
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 18:22

افزایش ۱۳ درصدی ذخیره آب در ۶ سد استان لرستان

افزایش ۱۳ درصدی ذخیره آب در ۶ سد استان لرستان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از ذخیره ۸۴ میلیون متر مکعب معادل ۴۰ درصد آب در سدهای استان لرستان خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پاون، داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص ذخیره آب در ۶ سد استان لرستان اظهار کرد: میزان حجم آب ورودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۳‌درصد افزایش رو به رو شده است، به نحوی که در حال حاضر مجموع حجم آب ورودی‌ ۶ سد استان ۱۱.۲۳ مترمکعب بر ثانیه و آب خروجی ۰.۰۴ متر‌مکعب بر ثانیه است.
حسن‌نژاد همچنین گفت: حجم ۶ سد در حال بهره‌برداری در استان به صورت کلی ۲۰۸ میلیون متر‌مکعب است و بر این اساس، حجم سدهای در دست اجرا ۱۱۵، سدهای مطالعاتی ۵۱۰ و کل شبکه آبیاری آنها هشت هزار هکتار است که در صورت تخصیص ۷۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های در دست اقدام به ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار می‌رسد.
وی میزان حجم آب پشت سدهای این استان را ۴۰ درصد برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ شبکه پایاب سدهای استان تکمیل شده یا در حال اتمام است که ظرفیت آبی کردن ۲۶ هزار هکتار زمین کشاورزی را دارد.
وی در پایان گفت: شبکه پایاب سد مروک دورود برای آبی کردن سه هزار و ۳۰۰ هکتار به اتمام رسیده ، شبکه پایاب ۶۵۰ هکتار سد کمندان ازنا آماده شده، یک هزارهکتار برای سد حوضیان الیگودرز و یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نیز از شبکه های سد ایوشان آبی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  نفوذ گازرسانی استان لرستان ۹۵ درصد معرفی شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.