کد خبر : 3184
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 21:55

افزایش ۱۱ درصدی میزان تولید نیروگاه شهید سلیمانی

افزایش ۱۱ درصدی میزان تولید نیروگاه شهید سلیمانی
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان از تولید بیش از 4 میلیارد کیلووات ساعت برق این نیروگاه در 5 ماهه ی ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمد حسین فرومند معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان از افزایش ۱۱ درصدی تولید برق این نیروگاه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این نیروگاه در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی ادامه داد: از میزان انرژی تولید شده حدود ۶۳ درصد مربوط به واحدهای گاز و ۳۷ درصد در واحدهای بخار تولید شده است.

وی اضافه کرد: در ماه‌های منتهی به پیک تابستان سال ۱۴۰۲ شامل شانزده پروژه تعمیراتی و ارتقای توان انجام پذیرفت که موجب شد تا واحدهای نیروگاه با توان کامل در پیک مصرف فصل تابستان ۱۴۰۲ در مدار تولید قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:  تامین برق پایدار در تابستان نتیجه تعامل وزارت نیرو و پارس جنوبی بود

فرومند افزود: با توجه به حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای این نیروگاه، در حال برنامه‌ریزی برای آمادگی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار انرژی در پیک تابستان سال آینده هستیم.

وی در پایان گفت: این نیروگاه با هشت واحد گازی و چهار واحد بخار با ظرفیت بالغ بر دو هزار مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق به خصوص در جنوب‌شرق کشور دارد و تامین کننده ۶۰ درصد برق استان کرمان و ۲.۵ درصد برق کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.