کد خبر : 9731
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 13:37

افزایش ۵۰ درصدی تقاضای ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۴۰

افزایش ۵۰ درصدی تقاضای ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۴۰
شل در گزارش چشم انداز روز چهارشنبه خود گفت که برآورد می شود تقاضای جهانی برای گاز طبیعی مایع (LNG) تا سال 2040 بیش از 50 درصد افزایش یابد، زیرا چین و کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا از LNG بیشتری برای حمایت از رشد اقتصادی خود استفاده می کنند.

به گزارش انرژی پرس، شل در چشم انداز سالانه LNG در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که تجارت جهانی LNG با ۱.۸ درصد افزایش از ۳۹۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ به ۴۰۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ رسید و افزود که عرضه محدود قیمت ها و نوسان قیمت ها را بالاتر از میانگین های تاریخی نگه می دارد و رشد اقتصادی را محدود می کند.
بر اساس این گزارش، اگرچه تقاضا برای گاز طبیعی در برخی مناطق به اوج خود رسیده است، اما همچنان در سطح جهان افزایش می یابد و انتظار می رود طبق آخرین برآوردهای صنعت در سال ۲۰۴۰ به حدود ۶۲۵ تا ۶۸۵ میلیون تن در سال برسد.
استیو هیل، معاون اجرایی شل انرژی گفت: چین احتمالاً بر رشد تقاضای LNG در این دهه تسلط خواهد داشت، زیرا صنعت این کشور به دنبال کاهش انتشار کربن با تغییر از زغال سنگ به گاز است.
او گفت: «با توجه به اینکه بخش فولاد مبتنی بر زغال‌سنگ چین انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتری نسبت به مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای بریتانیا، آلمان و ترکیه دارد، گاز نقش اساسی در مقابله با یکی از بزرگترین منابع انتشار کربن در جهان و آلودگی هوای محلی دارد.»

بیشتر بخوانید:  خرابکاری‌ها با هدف حذف ۴۰ درصد توان انتقال گاز کشور رخ داد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.