کد خبر : 1464
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 11:59

مصرف برق روی مرز ۷۳هزارمگاوات

مصرف برق روی مرز ۷۳هزارمگاوات

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، مازیار جمشیدی مدیر بهره برداری و کنترل سیستم شرکت مدیریت شبکه برق در خصوص افزایش مصرف برق در روزهای اخیر گفت: از ابتدای هفته تاکنون با توجه به افزایش دما در بیشتر نقاط کشور با افزایش قابل توجه مصرف برق مواجه شدیم و در روزهای شنبه

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، مازیار جمشیدی مدیر بهره برداری و کنترل سیستم شرکت مدیریت شبکه برق در خصوص افزایش مصرف برق در روزهای اخیر گفت: از ابتدای هفته تاکنون با توجه به افزایش دما در بیشتر نقاط کشور با افزایش قابل توجه مصرف برق مواجه شدیم و در روزهای شنبه و یکشنبه میزان مصرف از عدد ۷۲ هزار مگاوات عبور کرد.

وی ادامه‌داد: پیش‌بینی می‌شود مقداری افزایش مصرف نسبت به دیروز داشته باشیم؛ براساس پیش‌بینی‌ها امروز، مصرف برق به عددی میان ۷۲ هزار و ۵۰۰ تا ۷۳ هزار مگاوات برسد.

جمشیدی ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق در نیمه تابستان ، افزود: از مردم درخواست می‌شود در ساعت‌های اوج دما از دور کُند کولرهای آبی استفاده کنند یا دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید:  آب مشترکان بدمصرف قطع می‌شود

پیش از این مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفته بود: در حال حاضر توان تولید برق کشور ۵۴ هزار مگاوات است و ۱۲ هزار مگاوات اختلاف را باید با مدیریت مصرف جبران کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.