کد خبر : 2881
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 9:05

افزایش ساخت نیروگاه‌های زغال‌ سوز در چین

افزایش ساخت نیروگاه‌های زغال‌ سوز در چین
یک شرکت تولید انرژی در چین به منظور جبران کاهش تولید انرژی بادی و خورشیدی از احیای پروژه های ساخت نیروگاه‌های زغال‌ سوز تا دو سال آینده خبر داده است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از بلومبرگ، شرکت شنهوا انرژی چین که واحدی از شرکت «چاینا انرژی اینوستمنت» است و بزرگترین شرکت معدنی زغال سنگ چین به منظور تقویت ظرفیت نیروی زغال سوز در چین به شمار می رود، قصد دارد نیروگاه‌های زغال سوز بیشتری را تا پیش از سال ۲۰۲۵ بسازد.

شو مینگ جون، مدیرعامل این شرکت در خصوص پروژه عظیم تقویت انرژی زغال سوز توضیح داد: با پیشرفت دور اخیر بهینه‌سازی نیروی برق کشور، این شرکت از پنجره فرصت برای توسعه نیروی حرارتی استفاده می‌کند.

با تاکید چین بر افزایش ظرفیت تولید نیروی زغال سوز ابتدای سال میلادی گذشته، مجموع ظرفیت تائید شده، به ۱۵۲ گیگاوات رسیده است که بیشتر از کل ظرفیت تولید نیروی زغال سوز فعال در اروپاست.

چین در نیمه اول امسال، بیش از ۵۰ گیگاوات ظرفیت تولید نیروی زغال سوز جدید تصویب کرده است و این موضوع، با انتقادهای جدی از سوی حامیان محیط زیست رو به رو شده است، اما در مقابل چین تاکید کرده است که به تولید نیروی زغال سوز برای جبران کاهش تولید نیروی بادی و خورشیدی نیاز دارد.

اروپا هم در فقدان گاز ارزانی که از طریق خط لوله از روسیه وارد می‌کرد، به سوی زغال سنگ بازگشته است. با وجود ظرفیت عظیم بادی و خورشیدی در سراسر این قاره، کشورهای اروپایی دریافتند که به تولید برق نیاز دارند و به زغال سنگ روی آوردند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آلمان که پرچمدار گذار انرژی اروپایی بود، اوایل امسال با تصمیم گیری برای انحلال یک مزرعه بادی برای توسعه یک معدن زغال سنگ، خبرساز شد.

گفتنی است، مجموع تولید زغال سنگ چین در سال ۲۰۲۲، به میزان ۹ درصد رشد کرد و به ۴.۵ میلیارد تن رسید که معادل نیمی از تولید جهانی بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.