کد خبر : 5562
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 14:58

در نمایشگاه تخصصی بین المللی صعت برق کلید خورد:

از امضای قراردادهای مهم ساخت تجهیزات نیروگاهی تا رونمایی از ۵۰ محصول دانش بنیان

از امضای قراردادهای مهم ساخت تجهیزات نیروگاهی تا رونمایی از ۵۰ محصول دانش بنیان
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی از اعلام 80 نیاز فناورانه و 50 محصول دانش‌بنیان فناورانه صنعت تولید برق در نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت برق خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در جریان افتتاح بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با اشاره به حضور ۲۱ شرکت دانش‌بنیان صنعت نیروگاهی، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد بزرگ در زمینه ساخت بار اول قطعات و تجهیزات نیروگاهی، در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی و قطع وابستگی، در این نمایشگاه به امضا برسد.

وی ادامه داد: قرار است ۸۰ نیاز فناورانه این صنعت در نمایشگاه اعلام و ۵۰ محصول دانش‌بنیان فناورانه صنعت تولید برق نیز ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت برق حرارتی برای ساخت داخل قطعات نیروگاهی تاکنون با ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد امضا کرده است، گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد قطعات و تجهیزات و لوازم یدکی نیروگاه‌ها توسط مهندسین داخلی ساخته شده است.
پیشاهنگ ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون و پس از شکل‌گیری شرکت برق حرارتی حدود ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنعت نیروگاهی کشور با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ساخت داخل شده است. بیش از نیمی از این محصولات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده و از محل ساخت این قطعات یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی در پایان گفت: همچنین امسال در راستای تولید بار اول قطعات نیروگاهی، هفت پروژه بزرگ طرح‌های پیشران به مبلغ یک هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.
بیشتر بخوانید:  افق ۵ ساله افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در شرکت ملی نفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.