کد خبر : 3460
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 14:14

افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت آب شیرینکن سوزا

افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت آب شیرینکن سوزا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از افزایش 40 درصدی ظرفیت آب شیرینکن سوزا قشم خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایسنا، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان روز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه در بازدید از آب شیرین‌کن سوزا گفت: تا پیش از این ظرفیت آب شیرین کن سوزا قشم یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز بود که با نصب و تجهیزات جدید، ۴۰ درصد به این ظرفیت اضافه شد.

وی افزود: با نصب و نوسازی تجهیزات جدید، ۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت آب شهر سوزا اضافه شد و در حال حاضر تولید این آب شیرینکن ۲ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

حمزه‌پور بیان کرد: سرمایه‌گذار با هدف افزایش ظرفیت تولید آب شیرین در سایت سوزا اقدام به توسعه حوضچه آبگیر دریا، احداث یک باب پیش تصفیه بتنی به ظرفیت سه هزار مترمکعب و طراحی و ساخت پکیج آب شیرین کرده است.

مدیرعامل آبفا هرمزگان اظهار کرد: با افزایش ظرفیت سایت آب شیرین کن سوزا، زمان آبگیری کاهش و مشکلات کم آبی که پیشتر در این شهر وجود داشت، رفع شد.

حمزه پور گفت: هزینه ایجاد این تاسیسات ۲۰۰ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی و در قالب قرارداد خرید تضمینی انجام شده است.

گفتنی است، با افزایش ظرفیت آب شیرینکن شهر بندری سوزا که در جنوب سواحل قشم واقع شده است، جمعیتی افزون‌بر ۱۰ هزار نفر از اجرای این پروژه بهره‌مند شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.