کد خبر : 8194
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 14:34

اختلالات دریای سرخ هنوز به اندازه ای نیست که قیمت LNG را با مشکل مواجه کند

اختلالات دریای سرخ هنوز به اندازه ای نیست که قیمت LNG را با مشکل مواجه کند
بسته شدن دریای سرخ به روی تانکرهای حامل گاز طبیعی مایع (LNG)، در حالی که نگران کننده است، بعید است که قیمت این سوخت را تغییر دهد زیرا عوامل دیگر بازار را هدایت می کنند.

به گزارش انرژی پرس، یک منبع ارشد با آگاهی مستقیم از این موضوع روز دوشنبه به رویترز گفت که قطر انرژی، دومین کشتی‌گیر بزرگ LNG جهان، ارسال نفتکش‌ها از طریق دریای سرخ را متوقف کرده است و حداقل چهار کشتی از آخر هفته متوقف شده‌اند.

توقف عبور از کانالی که اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه متصل می‌کند، در حالی رخ می‌دهد که گروه حوثی یمن به حمله به کشتی‌ها در خط اصلی کشتیرانی ادامه می‌دهد.

 

اگر دریای سرخ برای مدت طولانی بسته بماند، تانکرهای LNG و سایر کشتی‌ها مجبور می‌شوند مسیر طولانی‌تری را در اطراف دماغه امید در آفریقای جنوبی طی کنند و به هزینه‌ها و مدت زمان سفر می‌افزایند.

 

اما حتی در این بدترین سناریو، محموله های LNG همچنان از قطر به مشتریان در اروپا منتقل می شوند.

 

همچنین شایان ذکر است که حجم LNG تحت تأثیر نسبتاً کم است و پویایی بازار فعلی به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بدون اعمال فشار صعودی قابل توجهی بر قیمت های لحظه ای جبران شود.

بیشتر بخوانید:  وضعیت زندگی در نئوم عربستان بهتر است یا لندن؟

داده های گردآوری شده توسط تحلیلگران کالای Kpler نشان می دهد که آسیا به طور متوسط حدود ۸۰ درصد از حجم تولید کنندگان خاورمیانه را به خود اختصاص می دهد، بخش عمده ای از LNG قطر به سمت خریداران در آسیا می رود، منطقه ای که بیشترین واردات را دارد.

 

در ماه دسامبر، قطر ۶.۰۲ میلیون تن LNG به آسیا و ۱.۰۹ میلیون تن به اروپا ارسال کرد و حجم ارسال شده به اروپا در پنج ماه گذشته حول این سطح ثابت بوده است.

 

حتی اگر محموله های قطر به اروپا کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که هر کسری ممکن است توسط ایالات متحده جبران شود که در سال ۲۰۲۳ به بزرگترین صادرکننده LNG جهان تبدیل شد و از قطر و استرالیا پیشی گرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.