کد خبر : 1446
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 17:23

تولید برق در نیروگاه هرمزگان به ۲ میلیارد کیلووات ساعت رسید

تولید برق در نیروگاه هرمزگان به ۲ میلیارد کیلووات ساعت رسید
تولید برق در دو نیروگاه واقع در مناطق گرم هرمزگان و اصفهان به عدد قابل توجهی رسیده است که با مدیریت مصرف در کنار افزایش توان تولید نیروگاهی، می توان بدون دردسر از روزهای اوج مصرف عبور کرد.

به گزارش انرژی پرس ، در نیروگاه های اصفهان و هرمزگان که در دو نقطه گرم و خشک و بسیار گرم و مرطوب کشور قرار گرفته اند، به میزان قابل توجهی در مدت اخیر شاهد تولید برق بوده ایم که از این آمار نی توان خوش بین بود که در صورت مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و ادارات، تابستانی بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.

داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در گفت و گویی با پایگاه خبری برق حرارتی با بیان اینکه ید دو میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی در ۴ ماه اخیر در این نیروگاه تولید شده است، افزود:  از میزان انرژی تولید شده، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌ کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای بخار و ۱۰۰ میلیون کیلووات‌ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: این درحالی است که در تیرماه سال جاری، ۶۱۹ میلیون و ۲۳۰ هزار کیلووات‌ساعت سهم واحدهای بخار و ۲۰ میلیون و ۸۶۰ هزار کیلووات ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.
محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون تمامی واحدهای نیروگاه با تمام توان و با حداکثر ظرفیت، در مدار تولید قرار دارد.

همچنین حسین امنیه مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان خاطرنشان کرد:‏ تا پایان تیرماه سال جاری، به میزان ۹۱۶ میلیون و ۸۵۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخاری نیروگاه اصفهان، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

امنیه افزود: از این میزان انرژی، ۲۷۳ میلیون و ۸۴۷ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در تیرماه توسط واحدهای بخاری نیروگاه اصفهان تولید شده است.
مدیرعامل نیروگاه اصفهان  ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف برق گفت: سهم این نیروگاه با ۵ واحد بخاری در استان اصفهان، ۱۱درصد است که در صورت رفع محدودیت تا ۱۵درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: این میزان انرژی در حالی تولید شده که هم اکنون واحد اول۳۲۰ مگاواتی شماره چهار از مدار تولید خارج می باشد.
شایان ذکر است نیروگاه اصفهان دارای پنج واحد بخاری مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان اسمی تولید ۸۳۵ مگاوات برق است.
همچنین
گفتنی است نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و دو واحد گازی با ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.
 نیروگاه اصفهان نیز دارای پنج واحد بخاری مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان اسمی تولید ۸۳۵ مگاوات برق است.
بیشتر بخوانید:  پنجمین نیروگاه خورشیدی گروه سرمایه‌گذاری غدیر در هفته دولت افتتاح می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.