کد خبر : 6978
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 16:40

عبور ممنوع کشتی‌های LNG آمریکا از دریای سرخ

عبور ممنوع کشتی‌های LNG آمریکا از دریای سرخ
چندین محموله LNG که در روزهای اخیر در تأسیسات صادراتی ایالات متحده بارگیری شده و عازم آسیا بودند، اندکی پس از خروج مسیر خود را تغییر داده اند تا از عبور از دریای سرخ جلوگیری کنند.

به گزارش انرژی پرس، داده‌های ردیابی کشتی بلومبرگ روز جمعه نشان داد چندین کشتی نشان داده‌اند که از کانال سوئز و دریای سرخ عبور نخواهند کرد و به جای آن از دماغه جنوبی آفریقا سفر خواهند کرد.

مسیر آفریقا هفته‌ها به زمان سفر محموله‌ها برای رسیدن به آسیا – بزرگترین واردکننده LNG – از ایالات متحده، بزرگترین صادرکننده LNG در جهان، اضافه می‌کند.

به نشانه این که تعداد فزاینده‌ای از محموله‌های انرژی از مسیر کانال سوئز/دریای سرخ منحرف می‌شوند، کشتی ال‌ان‌جی Vivit Americas که در کارخانه کوو پوینت در مریلند در ۱۶ دسامبر بارگیری شد، پس از اینکه در ابتدا به یک نقطه اشاره کرد، به سمت آفریقا منحرف شد و طبق داده‌های بلومبرگ، از دریای سرخ عبور می‌کند. سفر به دور آفریقا طولانی‌تر خواهد بود و اکنون انتظار می‌رود محموله در ۲۵ ژانویه به ژاپن برسد.

کانال سوئز و تنگه باب المندب نقطه‌های مهمی برای جریان نفت و گاز طبیعی بین‌المللی هستند. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) می گوید مجموع محموله‌های نفت از طریق کانال سوئز، خط لوله SUMED و تنگه ۱۲ درصد از کل نفت تجارت دریایی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهند و محموله‌های گاز طبیعی مایع (LNG) حدود ۸ درصد از تجارت LNG در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  قیمت نفت ۸۳ دلاری شد

تعداد تانکرهای نفت و سوختی که از تنگه باب المندب در دریای سرخ عبور می‌کنند، پس از سلسله حملات حوثی‌های یمن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس داده های ردیابی بلومبرگ، از ابتدای این هفته تنها ۳۰ نفتکش از نقطه توقف عبور کرده اند که یکی از شلوغ ترین نفتکش های جهان است. این خبرگزاری خاطرنشان کرد که این کاهش ۴۰ درصدی نسبت به میانگین سه هفته گذشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Mosef دوشنبه , ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱:۵۴

افرین برانصاراللاه یمن، پیش بسوی ارتش متحد مقاومت اسلامی!!

Mosef دوشنبه , ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱:۵۶

افرین برانصاراللاه یمن ،متعصب وغیرتمند ، پیش به سوی ارتش ۲۰ میلیونی متحدمقاومت اسلامی.