کد خبر : 4233
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 13:14

آمریکا دو مالک نفتکش را به‌دلیل نقض سقف قیمتی نفت روسیه تحریم کرد

آمریکا دو مالک نفتکش را به‌دلیل نقض سقف قیمتی نفت روسیه تحریم کرد
آمریکا دو مالک نفتکش را به دلیل حمل نفت روسیه به قیمت بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه تحریم کرده است.

به گزارش انرژی پرس به نقل از اویل پرایس، این اولین باری است که آمریکا تحریم هایی را به دلیل نقض سقف قیمتی که گروه ۷ و اتحادیه اروپا در سال گذشته برای اعمال آن علیه روسیه توافق کردند، اعمال می کند.
برای چندین ماه، به هر حال، نفت خام روسیه کمتر از سقف قیمتی معامله می‌شد، که باعث شد این سقف به راحتی قابل اجرا باشد. با این حال، امسال با شروع افزایش قیمت‌های معیار، قیمت‌های نفت خام روسیه نیز افزایش یافت و تا سپتامبر، شکاف بین سقف قیمتی G7 و قیمت واقعی فروخته شده نفت روسیه بیش از ۱۰ دلار در هر بشکه بود.
در اوایل این هفته، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که سقف قیمت نفت روسیه “به طور قابل توجهی درآمد روسیه را در ۱۰ ماه گذشته کاهش داده و در عین حال بازارهای انرژی باثباتی را ارتقا داده است.” با این حال، به نظر می‌رسد این سقف درآمد روسیه را به اندازه کافی کاهش نداده است، اگر اقدامات اجرایی بیشتری لازم باشد.
یکی از شرکت‌های تحریم‌شده، شرکت «Turkish Ice Pearl Navigation» است که به گفته وزارت خزانه‌داری، مالک کشتی‌ای است که نفت خام ESPO روسیه را به قیمت بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه به فروش می‌رساند.
رویترز گزارش داد که شرکت دیگر در امارات متحده عربی به نام Lumber Marine SA مستقر است که دارای نفتکشی است که محموله ای از نفت خام بندر نووی روسیه را حمل می کرد که بیش از ۷۵ دلار در هر بشکه فروخته می شد.
یک مقام وزارت خزانه داری به رسانه ها گفت: به دلیل اقداماتی که امروز اعلام می کنیم، و اقدامات بعدی که در هفته ها و ماه های آینده انجام خواهیم داد، این هزینه ها همچنان افزایش می یابد و توانایی روسیه برای حفظ جنگ وحشیانه خود تضعیف می شود.
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که اقتصاد روسیه در سال جاری ۲.۲ درصد رشد خواهد کرد که در مقایسه با پیش‌بینی قبلی برای رشد ۱.۵ درصدی، تجدیدنظری صعودی دارد. برای ایالات متحده، صندوق بین المللی پول رشد ۲.۱ درصدی را برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید:  طرح استخدام کارکنان دولت مجدد اصلاح می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.