کد خبر : 4146
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 18:03

بلومبرگ:

آمریکا جلوی صادرات نفت ایران به چین را نمی‌گیرد

آمریکا جلوی صادرات نفت ایران به چین را نمی‌گیرد
از آنجایی که واشنگتن تلاش می‌کند تا مانع افزایش قیمت نفت در جهان شود، پالایشگاه‌های سراسر چین مطمئن هستند صادرات نفت ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش انرژی پرس، از آنجاییکه واشنگتن تلاش می‌کند تا مانع افزایش قیمت نفت در جهان شود، پالایشگاه‌های سراسر چین مطمئن هستند صادرات نفت ایران ادامه خواهد داشت.

پالایشگاه‌های مستقل چین موسوم به تی‌پات‌ها مشتاق خرید نفت ایران هستند. با این حال بلومبرگ مدعی است که ارتباط ایران با حماس و ارتباط ادعایی با این حمله غافلگیرانه، می‌تواند تجارت نفت این کشور را با موضع سخت‌تر آمریکا در قبال تحریم‌های ایران، در معرض تهدید قرار دهد.

در حال حاضر، حداقل چندین پالایشگاه و تاجر چینی که نفت خام ایران را می‌خرند، گفتند، هیچ‌گونه اختلال یا سخت‌گیری را پیش‌بینی نمی‌کنند.

آنها که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند، حتی با وجود فشارهایی که بر واشنگتن وارد می‌شود، دولت بایدن فشارهای تورمی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  علی اکبر صالحی: نباید گول رابطه عربستان و چین را خورد

در گذشته هم، تحریم‌ها چندان بر اشتیاق چین برای خرید نفت ایران تاثیری نداشته است چراکه این نفت خام اغلب از مبادی دیگری به ویژه مالزی تامین می‌شود.

آمارهای شرکت رهیابی محموله‌های نفتی نشان داده است، خرید نفت ایران از سوی چین در ماه آگوست به روزانه ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است که بیشترین رقم در یک دهه گذشته به شمار می‌رود.

بنا بر ادعای این شبکه خبری، تهدیدات همچنان وجود دارد. درحالی‌که رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند ایران در حملات مقاومت نقش داشته است، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت، در حال حاضر، هیچ شواهدی مبنی بر اینکه ایران به طور مستقیم دخالت داشته باشد، وجود ندارد.

منبع، بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.